احتمال کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Delil Souleimanاحتمال کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان
احتمال کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا میخواهد حضور نظامی خود را در افغانستان به 8.6 هزار نفر کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع امریکا گزارش داده است که امریکا میخواهد شمار نظامیان خود در افغانستان را به 8600 نفر برساند، بدون اینکه به اقدامات ضد تروریستی علیه گروه داعش و طالبان بپردازد.
این درحالیست که مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا طی یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد شهر کابل، پایتخت افغانستان شد.
اسپر خاطر نشان کرد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان فقط در چارچوب توافق صلح با طالبان انجام می‌شود، اما از زمان تعین صلح با این گروه سخن نگفته است.
وزیر دفاع افزود، هدف برقراری صلح در افغانستان است دیر یا زود می‌خواهیم به هدف مان برسیم.

دیدار اشرف غنی با وزیر دفاع امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با وزیر دفاع امریکا

گفتنیست که در این سفر وزیر دفاع امریکا با اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان دیدار کرده است.
مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا طی یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد شهر کابل، پایتخت افغانستان شد. قرار است اسپر در این سفر با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و همچنان با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کند.
آژانس رویترز با ذکر اینکه وزیر دفاع امریکا جهت تلاش برای از سرگیری مذاکرات با گروه طالبان به افغانستان سفر کرده است.
قابل ذکر است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر در نتیجه ۹ دور مذاکرات در قطر، متن توافقنامه شرایط خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و آتش‌بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، را آماده نموده بودند.
اما پس از وقوع چند حمله تروریستی در کابل توسط طالبان، دونالد ترامپ،‌ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دیدارهای برنامه‌ریزی شده به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید با نمایندگان طالبان و رئيس جمهور افغانستان را لغو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала