حکمتیار موضع اش را در قبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد

© Sputnik / JAKحکمتیار موضع اش را در قبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد
حکمتیار موضع اش را در قبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل، موضع اش در قبال نتایج انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، گلبدین حکمتیار یکی از نامزادان انتخابات ریاست جمهوری و رهبر حزب اسلامی افغانستان خواستار اعلام نتایج انتخابات ششم میزان در محلات رایدهی شد.

قرار بود روز گذشته "۲۷ میزان" کمیسیون مستقل انتخابات براساس تقویم انتخاباتی نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان در کشور را اعلام کند اما این کمیسیون ضمن اعلام تاخیر یک هفتگی در اعلام نتایج به دلیل برخی از مشکلات از مردم و رایدهندگان معذرت خواست.

اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری یک هفته به تاخیر افتاد - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری یک هفته به تاخیر افتاد

گلبدین حکمتیار امروز (یکشنبه، ۲۸ میزان) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که باید در قدم نخست نتایج آرا در محل رایدهی اعلام شود تا همه بدانند که کاندیدان تا چی حد رای داشته است.
حکمتیار می‌گوید که در حدود یک میلیون رای در صندوق‌ها بدون بایومتریک ریخته شده و باید مسئولین کمیسیون در این مورد پاسخگو باشند و بالای کمپنی درملوک که از کشور آلمان است نیز نمیشه اعتماد کرد.
وی همچنین از مردم خواست که فرصت را جدی شمرده و از آرای ریخته شده شان در صندوق های رای دفاع کنند.
او تاکید کرد مردم باید برای مبارزه به دفاع از تعیین سرنوشت شان دست به کار شوند و اگر در آرای شان خیانت شده و رای شان به زباله دانی انداخته شده و یا هم به نفع فرد خاص استفاده شده است باید از آن دفاع کرد.
حکمتیار با اشاره به مداخلات سریع و قوی نیروهای خارجی در امور انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت که در این مورد به صورت شدید اعتراض دارد و با مداخله خارجی‌ها اعتبار کمیسیون انتخابات صدمه دیده و هم انتخابات را با چالش کشیده است و کمپنی درملوک هم تحت تاثیر خارجی‌ها قرار گرفته است.
او گفت: خارجی با چی صلاحیتی حق پیدا کرده اند که در امور انتخابات مداخله کنند و هر روز در کمیسیون حضور پیدا می‌کنند و هر روز موضع گیری می‌کنند.
وی افزود: امروز خارجی‌ها در مقابل ما هستند و سایه ما را با تفنگ می‌زدند با چنین حالت مداخله آنان در امور انتخابات برای ما قابل قبول خواهد بود؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید خارجی‌ها تا امروز نام او را از لیست سیاه شان حذف نکرده و شماری از زندانیان حزب اسلامی هنوز هم در گوانتانامو زندانی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала