غنی: به خانواده‌های قربانیان حادثه ننگرهار زمین و سفر حج داده می‌شود

© Photo / ارگغنی: به خانواده‌های قربانیان حادثه ننگرهار زمین و سفر حج داده می‌شود
غنی: به خانواده‌های قربانیان حادثه ننگرهار زمین و سفر حج داده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در جمعی از مردم ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار در شرق کشور گفت: برای خانواده های قربانیان حادثه تروریستی این ولسوالی یک نمره زمین رهایشی و سفر حج داده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز (یکشنبه، ۲۸ میزان) در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار رفت و با خانواده های قربانیان رویداد تروریستی اخیر در مسجد جامع در منطقۀ جودری ولسوالی هسکه مینه این ولایت ابراز همدردی و غمشریکی کرد.

رئیس‌جمهور غنی به ننگرهار رفت تا با مردم غم شریکی کند  - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی به ننگرهار رفت تا با مردم غم شریکی کند

وی از صبر و عظمت خانواده های قربانیان ستایش کرد و گفت که بخاطر کم کردن رنج و درد خانواده های قرباینان، بر علاوه اعطای یک نمره زمین رهایشی برای هر خانواده، اعضای خانواده ها به بیت الله شریف بخاطر ادای عمره و حج، فرستاده می شوند.
رئیس جمهور غنی حمله تروریستی روز جمعه را بالای نمازگذاران در مسجد جامع منطقه جودری ولسوالی هسکه مینه، که در آن شماری از هموطنان ما شهید و زخمی شدند، عمل ضد بشریت، انسانیت، اسلامیت و افغانیت خواند و آنرا به شدت محکوم نمود.رئیس جمهور از همکاری قوم شینوار با نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای سرکوب و شکست دادن داعش تشکر کرده، با تاکید گفت که تمام ولسوالی های شینوار از وجود بقایای داعش تصفیه خواهند گردید.
رئیس جمهور کشور گفت که در برنامه ساخت مساجد در ولسوالی های کشور به ولسوالی های شش گانۀ شینوار اولویت داده می شود. همچنان به مسئوولین اداری مربوطه هدایت داد تا به مشکلات و نیازمندی های این ولسوالی ها در بخش مکاتب، آب آشامیدنی، خدمات صحی و دیگر مشکلات، به اسرع وقت رسیدگی نمایند.
گفتنی است ظهر روز جمعه در پی یک حمله انتحاری در مسجد جَودَرۀ ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار دست کم ۷۰ نفر شهید و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.
طالبان این حمله را محکوم کردند و تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала