وزیر دفاع امریکا طی سفر اعلام ناشده وارد افغانستان شد

© AP Photo / Chuck Burtonوزیر دفاع طی سفر اعلام ناشده وارد افغانستان شد
وزیر دفاع طی سفر اعلام ناشده وارد افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک اسپر در نخستین سفر خود به افغانستان، وارد کابل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا طی یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد شهر کابل، پایتخت افغانستان شد.

قرار است اسپر در این سفر با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و همچنان با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کند.

آژانس رویترز با ذکر اینکه وزارت دفاع امریکا جهت تلاش برای از سرگیری مذاکرات با گروه طالبان به افغانستان سفر کرده است، به نقل از مارک اسپر نوشته است: "هدف ما اینست که بالاخره به توافقنامه صلح دست یابیم، توافق سیاسی – بهترین گزینه است".

وال استریت ژورنال: امریکا  خواهان از سرگیری گفت و گو ها با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
وال استریت ژورنال: امریکا  خواهان از سرگیری گفت و گو ها با طالبان است

قابل ذکر است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر در نتیجه ۹ دور مذاکرات در قطر، متن توافقنامه شرایط خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و آتش‌بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، را آماده نموده بودند.

اما پس از وقوع چند حمله تروریستی در کابل توسط طالبان، دونالد ترامپ،‌ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دیدارهای برنامه‌ریزی شده به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید با نمایندگان طالبان و رئيس جمهور افغانستان را لغو کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا آنزمان اعلام کرد که واشنگتن مذاکرات با طالبان را متوقف نموده و خلیلزاد از قطر به امریکا خوانده شده است.

پس از توقف مذاکرات امریکا با طالبان، نمایندگان این گروه به مسکو سفر نموده و در آنجا برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی نمودند.

پس از مسکو، نمایندگان طالبان همچنان به تهران و پکن سفر نمودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала