کشته شدن 16 کرد سوری هنگام حملات ترکیه

© AP Photo / Hussein Mallaکشته شدن 16 کرد سوری هنگام حملات ترکیه
کشته شدن 16 کرد سوری هنگام حملات ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان ترکی خبر داده اند که به اثر حملات ترکیه بالای شمال سوریه شانزده تن عضو این گروه کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، جنگجویان کردی سوریه امروز یکشنبه 20 اکتوبر گزارش داده اند که حملات ترکیه بالای شمال سوریه شانزده عضو این گروه کشته شده اند و سه تن دیگر آنان زخم برداشته اند.
و از سوی هم آنها گفته اند که باوجود اعلام آتش بس، ترکیه بالای مواضع کردها در منطقه راس العین حمله کردند، در نتیجه 16 سرباز اس دی اف کشته شدند، و سه نفر دیگر آنها زخمی شدند.
ترکیه و ایالات متحده روز پنجشنبه توافق کردند که انقره به مدت پنج روز عملیات خود را در سوریه متوقف کند تا به نیروهای کرد سوریه فرصت دهند تا 30 کیلومتری در امتداد مرز خارج شوند. فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه نیروهای کرد، گفت که این توافق فقط در منطقه بین شهرهای تل ابیاد و راس العین انجام می شود یعنی تنها یک سوم منطقه مرزی که توسط کردها کنترول می شود. و از سوی هم جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه، با تائید این گفته‌ها خاطرنشان كرد: در مورد سایر مناطق ترکیه با روسیه و سوریه گفتگو خواهد کرد.
ردوغان و مایك پنس معاون رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه توافق کردند كه 120 ساعت از عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاع از خود کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت این توافق نامه به معنی عقب نشینی نیروهای کُرد از منطقه 30 کیلومتری امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده این روند را تسهیل می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала