حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaحکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت است
حکمتیار خواهان ایجاد حکومت موقت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در یک نشست خبری خواهان ایجاد حکومت موقت، و برگزاری احتمالی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، آقای حکمتیار اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است که در پیوند به تاخیر در اعلام نتایج انتخابات واکنش نشان داده است و می گوید در صورتیکه میزان مشارکت مردم بیشتر از 1 میلیون 500 هزار نفر نیست، انتخابات به دور دوم خواهد رفت و برگزاری دور دوم امسال امکان پذیر نیست، به بهار سال آینده به تاخیر خواهد افتاد.

او می افزاید از همین‌رو باید در این زمان بخاطر برگزاری انتخابات یک حکومت بی‌طرف ایجاد بوجود آید.  به گفته آقای حکمتیار میلیون دالر به نفع یک نامزد مصرف شده است و بیشتر از یک میلیون رای بدون بایومتریک نیز به نفع او به صندوق های ریخته شده است.
او اظهار داشت که رفت و آمد دیپلمات های خارجی در کمیسیون مستقل انتخابات سوال برانگیز است، در صورت نیاز برای دفاع از رای هواداران اش به سنگر برخواهد گشت.

نبیل «انستیتوت موثریت دولت ها» را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری کرد - اسپوتنیک افغانستان
نبیل «انستیتوت موثریت دولت ها» را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری کرد

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، میگوید: از طرف تیم کمیسیون زیر فشار بوده و این را رها نکرده به هیچ عنوان، چنین اظهارات باید با اسناد و مدارک مطرح شود، گویا به این دلیل کمیسیون انتخابات زیر فشار است.
این در حالی است که نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز نگرانی شان از موجودیت تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ابزار کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала