نانسی پلوسی: ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری داکتر عبدالله تحقق یابد

© AP Photo / Elaine Thompsonنانسی پلوسی: ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری داکتر عبدالله تحقق یابد
نانسی پلوسی: ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری داکتر عبدالله تحقق یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس مجلس نمایندگان امریکا در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی گفته است که ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری و مالکیت شما تحقق یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، بر اساس ادعای این دفتر خانم پلونسی خطاب به داکتر عبدالله گفته:" با شما از زمانی ‌که وزیر امورخارجه افغانستان بودید، آشنایی دارم. ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری و مالکیت شما تحقق یابد؛ امنیت برقرارشود؛ اقتصاد افغانستان بهبود یابد و مردم افغانستان در امنیت و رفاه زندگی نمایند".

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌ای گفته که داکتر عبدالله، شام روز گذشته (یکشنبه 28 میزان) در دفتر کارش در قصر سپیدار با هیئت کانگرس ایالات متحده امریکا به ریاست خانم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آن کشور دیدار کرد.

داکتر عبدالله گفت که مردم افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را مؤفقانه پشت‌ سرگذاشتند و به رغم تهدیدهای طالبان برای دفاع از ارزش‌های مردم‌سالاری به پای صندوق‌های رأی رفتند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند.

داکتر عبدالله افزود:" اکنون مردم افغانستان منتظر اعلان نتایج از سوی کمیسیون ‌مستقل انتخابات هستند و به چیزی کم‌تر از شفافیت قانع نیستند".

خانم نانسی پلوسی نیز گفت که افغانستان و ایالات متحده دوستان و متحدان استراتیژیک اند و دوستی و همکاری میان دو کشور ادامه می‌یابد.

خانم پلوسی از برگزاری موفقانه انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان استقبال کرد و برشفافیت روند برای اعتباربخشی به دموکراسی و مشروعیت حکومت برخاسته از انتخابات تأکید کرد.

خانم پلوسی در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به رییس اجرایی گفت:" با شما از زمانی‌که وزیر امورخارجه افغانستان بودید، آشنایی دارم. ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری و مالکیت شما تحقق یابد؛ امنیت برقرارشود؛ اقتصاد افغانستان بهبود یابد و مردم افغانستان در امنیت و رفاه زندگی نمایند".

با این حال سفر هیئت کانگرس امریکا؛ مارک اسپر وزیر دفاع امریکا نیز وارد کابل شد با محمداشرف غنی رییس جمهور دیدار کرد.

نامه ترامپ رئیس مجلس نمایندگان امریکا را از سفر به افغانستان منصرف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
نامه ترامپ رئیس مجلس نمایندگان امریکا را از سفر به افغانستان منصرف ساخت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала