محاصره نیروهای ترکیه در سوریه

© AFP 2023محاصره نیروهای ترکیه در سوریه
محاصره نیروهای ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده مجلس سوریه از محاصره نیروهای ترکیه در راس العین خبر داده است.

به گزارش ایسپوتنیک، جانست کازان ، نماینده سوریه ، گفته است که ارتش ترکیه در شهر مرزی راس العین در شمال شرقی سوریه در محاصره سوریه قرار دارد و مدت طولانی در آنجا نخواهد بود. 

مسکو از ترکیه خواست که در سوریه مداخله نکند - اسپوتنیک افغانستان
مسکو از ترکیه خواست که در سوریه مداخله نکند

پیش از این ، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده بود که قطعات کُردها "نیروهای دموکراتیک سوریه" (SDF) راس العین را ترک کردند و این شهر تحت کنترول ارتش ترکیه قرار گرفت. بعداً ، عقب نشینی نیروهای SDF ازاین منطقه را وزارت دفاع ترکیه نیز تأیید نموده است. نماینده مجلس سوریه گفت: "بعد از نه سال جنگ که در کشور ما جریان دارد، هیچ ترکی در این منطقه نخواهد ماند. حتی اگر کُردهم باشند. کردها در چارچوب کشور سوریه و تحت حمایت ارتش سوریه قرار خواهند گرفت. به هیچ وجه ما اشغال هیچ کشور را قبول نخواهیم کرد".

به گفته وی ، دمشق برنده شد ، حالا فعالیت دیپلمات ها آغاز میگردد. پرچم سوریه به بیش از 90٪ قلمرو سوریه به اهتزاز است."

احتمال از سرگیری عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه - اسپوتنیک افغانستان
احتمال از سرگیری عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه

این معاون تأکید کرد که دمشق از کمک متحدین به ویژه روسیه در مبارزه با تروریسم قدردانی می کند.

کازان گفت: "من به شما اطمینان میدهم که شمال سوریه آزاد شده است و در چارچوب توافق های معین خواهد بود که منافع دولت سوریه را تضمین می کند." روز پنجشنبه ترکیه و ایالات متحده توافق كردند كه انقره به مدت پنج روز عملیات خود را در سوریه متوقف میكند تا به نیروهای دفاع خودی كردهای سوریه فرصت دهد تا منطقه 30 كیلومتری در امتداد مرز را ترك كنند. مظلوم عبدی قوماندان نیروهای دفاع خودی كردها گفت كه این توافق نامه فقط مربوط به منطقه بین تل ابیاد و راس العین است – یعنی مساله بحث فقط یك سوم از منطقه سرحدی كردستان میباشد. جیمز جفری ، نماینده ویژه ایالات متحده در سوریه ، این گزراش را نیزتأیید كرده خاطرنشان نمود که ترکیه در حال مذاكره با روسیه و مقامات سوریه در مورد مناطق باقیمانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала