کشف 30 جسد نزدیکان فرعون در مصر+ویدیو

© Photo / Ministry of Antiquities of Egyptکشف 30 جسد جدید خانواده فرعون در مصر
کشف 30 جسد جدید خانواده فرعون در مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باستان شناسان مصر 30 تابوت با جسد مومیایی را در شهر الاقصر کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته کارشناسان، این تابوت ها متعلق به خاندان کاهنان عالیقدر هستند که در دوران حکمران 22 ام سلسله فراعنه (945-720 قبل از میلاد) زندگی می کردند.

کشف راز آرامگاه فرعون توت عنخ آمون - اسپوتنیک افغانستان
کشف راز آرامگاه فرعون توت عنخ آمون

قابل توجه است که این نخستین کشف بزرگ باستان شناسان مصری است. زیرا پیش از این، همه اکتشافات مهم توسط باستان شناسان کشورهای خارجی انجام شده بود. وزارت آثار باستانی مصر خبر داده است که این تابوت‌ها که روی آن‌ها حکاکی و رنگ شده است، سه هزار سال قدمت دارند. به زودی این تابوت ها پس از بررسی به موزیم ملی این کشور ارائه می شود.

پیش از این در خبر ها آمده بود که باستان شناسان، اسرار ساخت اهرام مصر را کشف نموده اند. گلن داش، باستان شناس و متخصص امریکایی  در رشته معماری مصر باستان، به این نتیجه رسید که طرز قرار گرفتن دیوارهای اهرام گیزا در امتداد  دو سوی نور، از طریق ردیابی سایه ها در روز اعتدال پاییزی ممکن شده است.. خطوط اهرام  و دیگر سازه های «گیزا» تقریبا بصورت ایده آل خطوط مستطیل هستند که با زاویه های غرب-شرق و شمال-جنوب یکسان می باشند. دانشمندان معتقدند که انجام این کار با اندازه گیری نجومی مانند تعقیب سایه در روز اعتدال خزانی و یا تعقیب وضعیت ستاره قطبی ممکن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала