امریکا آمادگی خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرد

© AFP 2023 / Delil Souleimanامریکا آمادگی خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرد
امریکا آمادگی خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون آماده سازی طرحی برای خروج کامل نیروها از افغانستان آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC، وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که امریکا در مرحله برنامه ریزی و انجام اقدامات قرار دارد، در صورتی‌ كه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بطور غیر منتظره اعلامیه ای درباره خروج كامل نیروها از افغانستان، مانند اعلامیه راجع به خروج سربازان از سوریه ایراد کند. اما وی افزوده که در حال حاضر هیچ دستوری از کاخ سفید مبنی بر خروج کامل نیروها از افغانستان دریافت نکرده است.
پیش از این نیو یارک تایمز گزارش داده بود که امریکا بدون در نظرداشت توقف گفتگوها با طالبان، آمادگی برای خروج دو هزار سرباز از افغانستان آغاز کرده است.

کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان

قابل یاداوری است که وزارت دفاع امریکا قبلاً گزارش داده بود که امریکا میخواهد شمار نظامیان خود را در افغانستان  به 8600 نفر کاهش دهد، بدون اینکه به اقدامات ضد تروریستی علیه گروه داعش و طالبان بپردازد.
این درحالیست که مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا طی یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد شهر کابل، پایتخت افغانستان شد.
اسپر خاطر نشان کرد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان فقط در چارچوب توافق صلح با طالبان انجام می‌شود، اما راجع به زمان عقد توافق صلح با این گروه سخن نگفته است.
وزیر دفاع افزود، هدف برقراری صلح در افغانستان است، دیر یا زود می‌خواهیم به این هدف مان برسیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала