ترکیه آماده است عملیات در سوریه را دوباره آغاز کند

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه آماده است عملیات در سوریه را دوباره آغازکند
 ترکیه آماده است عملیات در سوریه را دوباره آغازکند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان از آمادگی ترکیه برای از سرگیری عملیات "چشمه صلح" در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، قبل از پرواز به سوچی، مجدداً آمادگی کشور خود را برای از سرگیری عملیات «چشمه صلح» در صورتی که ترامپ به وعده های خود مبنی بر خروج نیروهای دفاعی مردمی کرد در شمال شرق جمهوری عمل نکند، اعلام داشت.

وی این مطلب را روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در انقره به خبرنگاران اعلام کرد. قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت و گو کنند.

اردوغان افزود: اگر آمریکا به وعده های خود عمل نکند، ما عزم بیشتر به عملیات خود ادامه خواهیم داد. در حال حاضر حدو 700 الی 800 تروریست از مناطق امن خارج شده اند و ما امیدواریم که تا ساعت 23:30 (به وقت کابل) هزار و دوصد نفر دیگر نیز خارج شوند.

پامپئو: در صورت نیاز، ترامپ آماده اقدامات نظامی علیه ترکیه است - اسپوتنیک افغانستان
پامپئو: در صورت نیاز، ترامپ آماده اقدامات نظامی علیه ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این موضوع که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به وی پیشنهادی برای تمدید تعلیق عملیات "چشمه صلح" نداده است، تأکید کرد: چنین پیشنهادی از سوی ماکرون دریافت نشده است. علاوه بر این فرانسه درباره چنین مسائلی بیشتر با نیروهای کرد گفتگو می کند تا با ترکیه.

اردوغان افزود: برخی از اظهار نظرها از ایران درباره عملیات ترکیه در سوریه باعث ناراحتی ما شده است. وی گفت: من اطمینان دارم که این سخنان از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مطرح نشده باشد و آقای روحانی باید آنها را ساکت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала