روسیه امریکا را به تبعیض متهم کرد

© Flickr / Sean Ellisروسیه امریکا را به تبعیض متهم کرد
روسیه امریکا را به تبعیض متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا مانع کار کامل روسیه در ۷۴ مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد – معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد در ژنو.

به گزارش اسپوتنیک، اندری بیلااوسوف، معاون نماینده دایمی روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در ژنو می‌گوید که این کار به‌دلیل عدم صدور ویزای امریکایی به ۱۸ شهروند روسیه شد. با این حال هشت تن یعنی نیم افراد اعلام‌شده نتوانستند در نشست‌های کمیته امور خلع سلاح (کمیته اول مجمع عمومی) و رایزنی‌های مختلف دیگر، شرکت ورزند.

روسیه پروژه انتقال کار کمتیه اول سازمان ملل از امریکا را آماده کرده است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه پیش‌نویس انتقال کار کمتیه اول سازمان ملل از امریکا را آماده کرده است

بیلااوسوف افزود: "در میان آنها نه تنها کارمندان وزارت خارجه روسیه بلکه نمایندگان وزارت دفاع و شرکت دولتی «روس‌کوسمس» نیز بودند".

وی خاطر نشان ساخت که واشنگتن به کار روسیه و هیآت دیگر مزاحمت کرد. وی گفت که با گذشت زمان وضعیت به دراماتیک‌ترین شکل آن رو به وخامت است و امریکا قصد ندارد در "سیاست تبعیض‌آمیز صدور ویزای خود" تجدید نظر کند.

قبل از این سرمنشی سازمان ملل متحد گفته بود که وضعیت عدم صدور ویزای امریکایی تاثیر مستقیم بر عملکرد نهادهای این سازمان جهانی دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ماه سپتمبر گفت که باید تمام نشست‌های بین‌المللی از خاک ایالات متحده امریکا به جاهای پایدارتر دیگر منتقل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала