غنی: پس از پیروزی در انتخابات با طالبان مستقیما گفت و گو می کنم

© Photo / Ashraf Ghani FBغنی: پس از پیروزی در انتخابات با طالبان مستقیما گفت و گو می کنم
غنی: پس از پیروزی در انتخابات با طالبان مستقیما گفت و گو می کنم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفته است، که اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخابات شود مستقیما با طالبان وارد مذاکره خواهم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در گفت و گو با یک رسانه جاپانی گفت: اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخابات شود مستقیما با طالبان وارد مذاکره خواهم شد.

وی در گفت و گو با روزنامه نیککی(nikkei) اضافه کرد: اگر به عنوان رئیس جمهور انتخابات شوم در طی چند روز یا هفته مذاکرات با طالبان را آغاز خواهم کرد.

این در حالیست، که ماه گذشته ترامپ به بهانه کشته شدن یک نظامی امریکایی در افغانستان توافق میان طالبان و امریکا را لغو کرده و اعلام که دستور تشدید حملات در برابر طالبان را صادر کرده است.

سفر اشرف غنی به جاپان  - اسپوتنیک افغانستان
سفر اشرف غنی به جاپان

غنی با بیان اینکه طالبان می‌تواند به عنوان یک حزب سیاسی در افغانستان فعالیت کند، ادامه داد: طالبان باید به این درک و فهم برسد در صورتی که این گروه خشونت را محکوم کند، آغوش مردم و دولت افغانستان آن برای آنها گشوده است.

بر اساس گزارش این رسانه انگلیسی، با این وجود وی اذغان کرد: طالبان با سایر گروه های تروریستی تفاوت داشته و آنها قدرت خود را از خشونت به دست آورده و حاضر به شرکت در انتخابات نیستند.

وی به نقش پاکستان در صلح افغانستان اشاره کرد و یاد آور شد: نقش اسلام آباد در پروسه صلح افغانستان بسیاری کلید بوده و پاکستان باید در روند صلح نقش سازنده ایفا کند.

رئیس‌جمهور افغانستان همچنین در مورد کاهش حضور نظامیان امریکایی در افغانستان گفت: مشکل حضور یا عدم حضور آنها نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد نوع حمایت آمریکا از نیروهای نظامی افغانستان است.

وی در پایان یادآور شد: صلح باید به رهبری افغانستانی‌ها باشد و این طالبان نیست که در مورد کاهش شمار نیروهای خارجی تصمیم می گیرد، بلکه محاصل دیپلماسی دو کشور افغانستان و امریکا است که در این مورد تصمیم گرفته خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان همچنین به دوران دوم ریاست جمهوری خود اشاره کرد و گفت: در صورت انتخاب اولویت وی رفع فقر در افغانستان از طریق سدسازی، اصلاحات اقتصادی، و سرمایه گذاری در منابع این کشور است.

یادآوری می کنیم، که روز گذشته اشرف غنی برای شرکت در مراسم تاج گذاری امپراطور جدید جاپان به توکیو سفر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала