سفرهای خلیلزاد برای گفتگوهای صلح آغاز شد

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerسفرهای خلیلزاد برای گفتگوهای صلح آغاز شد
سفرهای خلیلزاد برای گفتگوهای صلح آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان از سرگفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خاورمیانه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، سفرهای خود را برای مذاکرات صلح با طالبان از اروپا و روسیه آغاز کرده است.
وزارت خارجه امریکا در خبرنامه‌ای افزوده است که زلمی خلیلزاد نخست وارد بلجیم شده و سپس به فرانسه سفر خواهد کرد و برای دست یافتن به صلح با متحدان اروپایی، ناتو و ملل متحد در باره تسریع تلاش‌ ها برای رسیدن به صلح در افغانستان گفتگو می کند.
خبرنامه نیز افزوده است که بعد سفرهای وی به اروپا خلیلزاد وارد روسیه خواهد شد و همرای مقامات روسی و چینی برای برقراری صلح مذاکره خواهد کرد.
این سفرها هنگامی ‌آغاز می‌شود که این گفته ها در حالی مطرح می شود که که قرار بود اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در کمپ دیوید با رییس جمهور افغانستان و رهبران گروه طالبان دیدار کرده و توافق امریکا و طالبان را نهایی کند اما دونالد ترامپ از لغو این دیدار خبر داد.
او گفت مذاکره با طالبان را لغو کرده است، چون آنها با حمله‌ای دیگر، غیرنظامیان و یک سرباز امریکایی را در آستانه این دیدار کشته‌اند.
آقای ترامپ با اشاره به این حمله نوشته که راه‌های به مراتب بهتری برای آمادگی مذاکرات وجود داشت. وی گفته است که طالبان می‌فهمند خطای بزرگی کردند و حالا نمی‌دانند چطور جبران کنند.
دور نهم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان که برای ده ما در دوحه پایتخت قطر در جریان بود، شامل دولت افغانستان نمی‌شد چون طالبان این دولت را نامشروع می‌دانند.
نماینده خاص امریکا، در امور صلح افغانستان، زلمی خلیل زاد پس از 9 دور مذاکرات در قطر، روی سند پیش نویس، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، اتش بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی به توافق رسیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала