ترامپ بازهم نتوانست نظامیان را به خانه برگرداند!

© REUTERS / Dominick Reuter ترامپ بازهم نتوانست نظامیان را به خانه برگرداند!
ترامپ بازهم نتوانست نظامیان را به خانه برگرداند! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ رئیس جمهور امریکا در یکی از تویت های خود گفته بود:«ما سربازان خود را به خانه برمیگردانیم»، - مقصداش نیروهای امریکایی در سوریه بود. سپس حادثه عجیبی رخ داد و ترامپ این جمله را از تویت دور کرد.

عبدالله مراد اوغلو در مقاله منتشره در نشریه Yeni Şafak (ترکیه) می نویسد، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا اعلام داشت که در حدود یک هزار نظامی امریکایی، مستقر در شمال سوریه، به مناطق غربی عراق منتقل خواهند شد. به عباره دیگر، ترامپ بازهم سربازان را به خانه بازنمی گرداند ( یا بازگردانده نمی تواند).

 نیروهایی در واشنگتن وجود دارد که با ابتکار ترامپ در باره خروج نظامیان امریکایی از سوریه و افغانستان مخالفت می کنند. ائتلاف مشترک حزبی در تلاش است، تا رئیس جمهور امریکا را منصرف کند. میخواهیم یاداوری نمائیم که اداره ترامپ مذاکرات صلح با طالبان ( سازمان ممنوع در فدراسیون روسیه – تبصره مدیریت مسوول) انجام داده است. ولی رهبر امریکا روند مذاکرات را به طور ناگهانی قطع کرد و توضیح داد که طالبان به سربازان امریکایی حمله کرده اند. ولی قرار معلوم، روند مذاکرات اصلاً به طور موقت متوقف شده است. روز یکشنبه 20 اکتوبر، اسپر به طور غیر منتظره راهی افغانستان شد. وی تأکید کرد که ایالات متحده تقریباً یک سوم تعداد نظامیان خود را در این کشور، جایی که در حال حاضر 14000 سرباز امریکایی وجود دارد، کاهش خواهد داد، اما این کاهش بخشی از توافق با طالبان خواهد بود.

واکنش طالبان در قبال تویت دونالد ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان در قبال تویت دونالد ترامپ

در همان روز حادثه حیرت انگیز دیگر اتفاق افتاد: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، به همراهی هیئت خود به افغانستان سفر كرد. این هیئت شامل روسای کمیته های اطلاعات، امور خارجه و امنیت ملی بود. عضو کمیته نیروهای مسلح مک تورنبری (Mac Thornberry)  تنها جمهوری خواه در بین هیئت بود. همین هیئت قبل از افغانستان از اردن دیدار کرده بود. مشخص است که این دیدارها به هدف بحث در مورد تصمیم ترامپ مبنی بر خروج سربازان از سوریه و افغانستان انجام شده است. همچنین لازم به تذکر است که روسای کمیته های اطلاعات و امور خارجه آدام شیف (Adam Schiff)  و الیوت انگل (Eliot Engel)  از جمله شخصیت های اصلی در تحقیقات به عنوان بخشی از استیضاح قریب الوقوع رئیس جمهور ترامپ هستند.

نانسی پلوسی: ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری داکتر عبدالله تحقق یابد - اسپوتنیک افغانستان
نانسی پلوسی: ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری داکتر عبدالله تحقق یابد

حتی اگر مجلس نمایندگان، جایی که دموکرات ها اکثریت را تشکیل می دهند، در مورد استیضاح تصمیم بگیرد، این تصمیم باید توسط سنا تصویب شود، جایی که جمهوری خواهان در اکثریت هستند. برای استیضاح، از جمله 100 سناتور به رای 67 سناتور ضرورت است. این تحقیقات می تواند به عنوان ابزاری برای متوقف کردن اجرای تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای نظامی از سوریه و افغانستان استفاده شود.

بنابراین سناتورهای جمهوریخواه، میت رامنی و لیندسی گراهام در روزهای اخیر انتقادها نسبت به ترامپ را شدت بخشیده اند. رامنی به شدت از این واقعیت انتقاد می کند که ترامپ از اوکراین و چین خواست تا در مورد روابط تجاری نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات جو بایدن و پسرش هانتر با این کشورها تحقیق کنند. این موضوع همچنین بخشی از تحقیقات استیضاح است.

شاید به همین دلیل ترامپ در مورد دورکردن تویت در باره خروج سربازان از سوریه تصمیم گرفته است. در این صورت فهمیده میشود که چرا محافل مسلط طرفدار مداخله گر امریکایی همچنان به استفاده از میکانیزم فشار ایتلاف حزبی ادامه میدهند، تا ترامپ را به امتناع از فیصله در باره خروج نیروها وادار سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала