کمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک شده کمتر از دو میلیون است

© Photo / IEC AFG fbکمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک شده کمتر از دو میلیون است
کمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک شده کمتر از دو میلیون است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات می‌گوید که مجموع رای‌‌های بایومتریک شده، به کمتر از دو میلیون رای می‌رسد و روند انتقال اطلاعات از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات این کمیسیون، پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، سر انجام پس از سه روز تاخیر و جنجال در کمیسیون مستقل انتخابات بر سر چگونگی ورود نظامیان به ساختمان دیجیتال سنتر، امروز چهارشنبه اول عقرب این کمیسیون می‌گوید که روند انتقال اطلاعات از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات این نهاد پایان یافته است.

استقبال رئیس‌جمهور غنی از تصمیم جدید کمیسیون انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال رئیس‌جمهور غنی از تصمیم جدید کمیسیون انتخابات

مسوولان در این کمیسیون می‌گویند که معلومات دستگاه‌های قرنطین شده نیز به بانک مرکزی اطلاعات انتقال یافته ومجموع رای‌‌های بایومتریک شده، به بیش از یک اعشاریه نه میلیون می‌رسد.

رحیمه‌ ظریفی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات مجموع رای‌های بایومتریک شده را یک میلیون 932 هزار رای، اعلام کرد.

به گفته‌ی مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات پس از این روند، تصفیه رای‌های بایومتریک شده آغاز می‌شود و حدود سه روز را در برخواهد گرفت.

رحیمه ظریفی گفت که رای‌های تکراری، رای‌هایی که پیش از ساعت هفت و بعد از ساعت پنج روز انتخابات، استفاده شده باشند، باطل خواهد شد.

در همین حال این کمیسیون تاکید دارد که تا پایان امروز زمان دقیق اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات و نتیجه‌ی بررسی‌ها در مورد شکستن قفل ساختمان مرکز دیجتالی را همگانی می‌کند.

قرار بود نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات ششم میزان به تاریخ 27 میزان اعلام شود اما اکنون چهار روز از آن می‌گذرد و کمیسیون توانسته تنها انتقال اطلاعات را از دستگاه‌های بایومتریک به بانک مرکزی اطلاعات به پایان برساند و هنوز هم زمان دقیق اعلام نتیجه‌، معلوم نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала