استولتنبرگ: طالبان باید تمایل واقعی به صلح نشان دهند

© AFP 2023 / John Thysاستولتنبرگ: طالبان باید تمایل واقعی به صلح نشان دهند
استولتنبرگ: طالبان باید تمایل واقعی به صلح نشان دهند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که این پیمان پشتیبان از سرگیری گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان است، اما طالبان با قطع خشونت‌ها باید تمایل واقعی خود را به صلح نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه در آستانه‌ی آغاز نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت که این پیمان می‌خواهد گفتگوها از سر گرفته شود، اما طالبان باید با قطع خشونت‌ها تمایل واقعی خود را به یک توافق صلح در افغانستان نشان دهند.

ناتو از استقرار راکت‌های جدید هستوی در اروپا منصرف شد - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: حمایت ما از افغانستان ادامه دارد

ینس استولتنبرگ می‌گوید که صلح واقعی صلحی است که در آن حقوق زنان، کودکان، خبرنگاران و تمام دستآوردهای 18 سال گذشته به شمول دستآوردهای مبارزه با هراس‌افگنی حفظ باشد.

به گفته دبیر کل ناتو یکی ازهدف‌های حضور نظامی این پیمان در افغانستان، مبارزه با هراس‌افگنان جهانی است.

ینس استولتنبرگ گفت: «ما باور داریم که مناسب‌ترین راهی را که ناتو می‌تواند در حمایت از روند صلح در افغانستان داشته باشد ادامه حضور نظامی ما در افغانستان است. طالبان باید بدانند که در میدان‌های نبرد برنده نمی‌شوند و آنها باید به گفتگو حاضر شوند. هیچ تناقض در ارتباط به حضور ما و تلاش‌ها برای حل سیاسی مساله‌ی افغانستان وجود ندارد در واقع تعهد قوی حضور ما در افغانستان مناسب‌ترین راه برای یک راه حل سیاسی است».

دبیر کل ناتو در پیوند به کاهش احتمالی نیروهای خود از افغانستان می‌گوید که هر تصمیم در آینده در ارتباط به کاهش و یا خروج نظامیان از افغانستان یکجا با امریکا گرفته خواهد شد.

دبیر کل ناتو حضور داعش در افغانستان را نیز انکار نمی‌کند اما تاکید دارد که بخش از مبارزه‌ی جهانی در برابر داعش، مبارزه با این گروه در افغانستان است.

به گفته استولتنبرگ، حضور نظامی این پیمان در افغانستان برای این هم است تا اطمینان حاصل شود که داعش خلافتی را که در سوریه و عراق از دست داده در افغانستان ایجاد نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала