وزیر خارجه افغانستان استعفا کرد

© Photo / وزارت خارجه افغانستانوزیر خارجه افغانستان استعفا کرد
وزیر خارجه افغانستان استعفا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان پس از پنج سال کار در وزارت خارجه استعفا خود را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح‌الدین، وزیر خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای در صفحه‌ای فیسبوک امروز تاریخ 23 اکتوبر سال 2019 رسمآ استعفا خود را اعلام کرد.

وزیر خارجه در این اعلامیه افزوده است که در این مدت، فضای کاری در حکومت وحدت ملی، از همان آغازین روزهای این حکومت تا این روزهای پایانی، مطلوب نبود. در این مدت شاهد بودم که با ایجاد شبه ساختارهای موازی و به حاشیه کشاندن نهادهایی که در همه نظام های دنیا حیثیت ستون نظام ها را دارند، با ساختار دولت همچون یک انجوی شخصی برخورد سلیقه یی صورت می گرفت و کلیت دولت آگاهانه و نا آگاهانه تخریب شد. در این مدت زیر شعار اصلاحات، چنان برخوردهای غرض آلودی صورت گرفته که در دراز مدت، ترویج کننده و نهادینه ساز تبعیض و تعصب در جامعه است و بنیادهای وحدت و همدلی جامعه ما را به شدت آسیب می رساند.

وی در این اعلامیه نوشته است که حدود پنج سال، همه‌ی این وضعیت را تنها به خاطر تعهدی که در برابر مردم و جامعه خویش داشتم، به منظور نگهداری کلیت نظام و جلوگیری از شکنندگی جامعه و کشور تحمل کرده و با قبول دشواری های زیادی به عنوان مسئول اجرایی سیاست خارجی جمهوری اسلامی افغانستان در راستای تأمین و پاسداری از منافع ملی در سطح نظام بین‌الملل مسئولانه کار کردم.
اکنون با آنکه دوره کاری حکومت وحدت ملی به پایان رسیده و در وضعیت شکننده کنونی بیشتر از پیش به ایجاد فضای همدلی و همبستگی ضرورت است، تخریب نهادهای دولتی به شیوه های گوناگون از سوی آنهایی که خود ادعای دولت سازی دارند، غیر قابل اغماض و غیر قابل تحمل است.
از همین رو ادامه کار خویش را در چنین شرایطی در چارچوب این حکومت به صلاح ندانسته، استعفای خویش را تقدیم می نمایم تا از مجرای فعالیت های سیاسی، در خدمت مردم و کشور باشم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала