اردوغان بار دیگر اتحادیه اروپا را تهدید کرد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان بار دیگر اتحادیه اروپا را تهدید کرد
اردوغان بار دیگر اتحادیه اروپا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه بار دیگر اتحادیه اروپا را به فرستادن مهاجرین سوریایی تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در جریان سخنرانی در انقره انتقادات کشورهای اروپایی در خصوص عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه را بی‌اساس خواند و اظهار داشت که کشورش میتواند درهای اروپا را به روی مهاجرین باز نماید.

اردوغان: « آیا کسانی که (در مورد عملیات نظامی ترکیه در سوریه) غوغا برپا کرده‌اند با سوریه سرحد دارند؟ نه خیر. اما ما با سوریه ۹۱۱ کیلومتر مرز مشترک داریم. بنابراین، نمیتوانیم وضعیت در این منطقه را نادیده بگیریم. ما آنچه لازم است، انجام میدهیم و در آینده نیز انجام خواهیم داد. وقتیکه میگویم سرحد‌ها را باز میکنیم، آنها بلافاصله هیجان زده میشوند. اما زمانی فرا خواهد رسید که ما درهای اروپا را به روی مهاجرین باز خواهیم کرد.»

این در حالی است که چندی پیش رئیس جمهور اردوغان گفته بود صورتیکه اتحادیه اروپا عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه تحت نام «چشمه صلح» را تجاوز توصیف کند، بیش از ۳ میلیون مهاجر سوریایی را به سوی این کشورها خواهد فرستاد.

یادآوری میکنیم، روز پنجشنبه  (۱۷ اکتوبر)  رئیس جمهور اردوغان حدود ۴ ساعت با مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا مذاکره نمود. در نتیجه طرفین توافق كردند كه تركیه عملیات نظامی خود در سوریه را به مدت ۱۲۰ ساعت به حالت تعلیق در می‌آورد تا شبه نظامیان کُرد سوریه بتوانند مناطق سرحدی با ترکیه را ترک نمایند.

با این حال، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت که این توافق آتش‌بس و آشتی نه بلکه، یک وقفه است.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) روز چهارشنبه (۹ اکتوبر) آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала