کُردهای سوریه: ترکیه در حملات خود در شمال سوریه از فسفر استفاده کرده است

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourکُردهای سوریه: ترکیه در حملات خود در شمال سوریه از فسفر استفاده کرده است
کُردهای سوریه: ترکیه در حملات خود در شمال سوریه از فسفر استفاده کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه اعلام کردند ارتش ترکیه در حملات خود به شمال سوریه از فسفر استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Rudaw، الهام احمد، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه در سخنرانی که در کنگره امریکا داشت گفت که ارتش ترکیه در طی یک عملیات نظامی در شمال سوریه از فسفر استفاده کرده است.

ادامه حملات ترکیه به سوریه و کشته شدن صدها شبه نظامی کُرد  - اسپوتنیک افغانستان
ادامه حملات ترکیه به سوریه و کشته شدن صدها شبه نظامی کُرد

احمد می‌گوید: آنها (ترکان) از گاز کیمیاوی فسفر علیه افراد ملکی استفاده کردند. ما نمی توانیم دی ان ای این را انجام دهیم زیرا هیچ امکانات در اختیار ما قرار ندارد.

استفاده از فسفر با پروتکل کنوانسیون ژنو برای حمایت از قربانیان جنگ در صورت که افراد ملکی در معرض خطر قرار گیرند ممنوع است.

رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه خاطر نشان ساخت که به دلیل عملیات نظامی ترکیه 300 هزار نفر خانه خود را ترک کردند و 250 نفر که بیشتر آنها کودک بودند جان باختند و همچنان تاکنون 300 نفر دیگر نیز مفقود گزارش شده اند.

علاوه بر این، وی اظهار داشت که در نتیجه این عملیات، شماری از شبه نظامیان گروه تروریستی داعش* از جمله شش شهروند فرانسوی و دو بلجیمی از زندان‌ها فرار کرده اند.

پیش از این مایک پنس معاون رئیس‌جمهور امریکا، در سفارت امریکا در آنکارا، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که پس از دیدار و  مذاکرات با رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ترکیه عملیات نظامی اش را به هدف خروج نیروهای حزب کارگران کردستان، در سوریه به مدت 120 ساعت به تعلیق در آورد.

یادآوری می‌کنیم که روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала