40 سال پیش ناسا دریافته بود که می شود در مریخ زندگی کرد

© AFP 2023 / Wang Zhao40 سال پیش ناسا دریافته بود که می شود در مریخ زندگی کرد
40 سال پیش ناسا دریافته بود که می شود در مریخ زندگی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گیلبرت لوین، یکی از جانبازان برنامه فضایی ناسا، می گوید که در سال 1976، در ماموریت های Viking، به شواهد غیرقابل تصوری دست یافتیم که نشان می دهد، در این سیاره سرخ زندگی ممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، بشر برای دریافت پاسخ به این سوال، سال‌ها و صدها میلیارد دالر هزینه کرده است، آیا می شود به واقعیت در مریخ زندگی کرد؟.

دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان از نخستین مستعمرین کره مریخ نام بردند

تاکنون فضانوردان نتوانستند شواهدی پیدا کنند، مبنی بر اینکه در این سیاره سرخ، آب مایع وجود دارد، هر چند که کارمندان ناسا در این مورد نظریه واحدی ندارند.

گیلبرت لوین، یکی از یکی از متخصصان برجسته ناسا که در سال 1976 در ماموریت‌های Viking اشتراک داشته بود، با تائید مطالبی که در Scientific American, به چاپ رسیده است، ادعا می کند که در نتیجه تحقیقات در مریخ، این آژانس قبلاً شواهدی مبنی بر وجود زندگی در این سیاره در گذشته دریافت کرده است، قابل یادآوری است که درست 40 بیش، ناسا دو جفت سفینه فضایی به مریخ ارسال کرد، که برای اولین بار با موفقیت یک سفینه به این سیاره سرخ نشست کرد، که بعدا ایالات متحده برای اولین بار تصاویری از مریخ دریافت نمود.

درست است ، تعدادی حلزون وجود دارد.

ابتدا، آژانس فضایی اظهار داشت كه "مطالعات بعدی شواهد روشنی در مورد وجود میكروارگانیسم های زنده در خاک در نزدیكی محل های فرود ارائه نداده است. نتایج تجزیه و تحلیل اولیه از اتمسفر مریخ، رد شد، و بسیاری از آثار "تنفس میکروبی" به عنوان اثری از واکنش های معدنی شناخته شدند.

چتر نجات در ایستگاه مریخ باز نشد - اسپوتنیک افغانستان
چتر نجات در ایستگاه مریخ باز نشد

لوین همچنین ادعا می کند که وایکینگ ها مقدار ماده ای را کشف کردند، با این حال ، او به آنچه در مورد همه بود اشاره نکرد. علاوه بر این ، به نظر وی، در مورد خود سیاره سرخ، "هیچ فاكتور واحدی خصمانه برای زندگی وجود ندارد" با وجود غلظت زیاد پركلراتهای سمی و فرآوردههای سمی موجود در خاك مریخ.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала