وزیر دفاع روسیه با فرمانده نیروهای دیموکراتیک سوریه مذاکره کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiتوافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه
توافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه با مظلوم عبدی، فرمانده عمومی نیروهای دیموکراتیک سوریه مذاکره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر یک خبرنامه اعلام کرده است که وزیر دفاع روسیه با فرمانده عمومی نیروهای دیموکراتیک سوریه تماس ویدیویی برقرار نموده، مذاکره نموده است.

در خبرنامه آمده است: "در مذاکرت همچنان رئيس ستاد مرکزی – معاون نخست وزیر دفاع روسیه، جنرال ارتش والیری گیراسیموف نیز شرکت داشت. وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو با مظلوم عبدی چگونگی اجرا شدن اقدامات جناج کُردی در چوکات توافقات روسای جمهور روسیه و ترکیه به تاریخ ۲۲ اکتوبر در سوچی، را به بحث گرفت".

شایگو: امریکا یک ساعت 31 دقیقه وقت دارد تا تمام تعهدات اش را در سوریه انجام دهند - اسپوتنیک افغانستان
شایگو: برای امریکا در سوریه فرصت کمی باقی مانده است

خبرنامه می‌افزاید: "سرگئی شایگو خاطر نشان ساخت که باشندگان ملکی مناطق مسکونی واقع در ۳۰ کیلومتری سرحد سوریه – ترکیه نیازی به ترک منازل شان ندارند".

در خبرنامه آمده است: "واحدات پولیس نظامی روسیه و نیروهای سرحدی سوریه ضامن امنیت آنها می‌باشند".

عبدی نیز به نوبه خود از ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه بخاطر حفاظت و امنیت ملت کُرد و اقداماتی که برای توقف جنگ اتخاذ شده، سپاس‌گزاری نموده است.

به گفته فرمانده کُرد، پولیس نظامی روسیه و نیروهای سوریه در حال حاضر در مناطق زیادی مستقر می‌شوند.

وی افزود: "ما آماده هرنوع کمک و حمایت هستیم. یک‌بار دیگر می‌خواهم از ولادیمیر پوتین، وزارت دفاع روسیه و تمام افرادی که برای طراحی این توافق‌نامه‌ها تلاش کرده اند، سپاس‌گزاری کنم".

روز سه شنبه (۲۲ اکتوبر) روسای جمهور روسیه و ترکیه تفاهمنامه امضا کردند. در این تفاهمنامه آمده است که از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه تاریخ ۲۳ اکتوبر در بخش سوری سرحد سوریه – ترکیه در غرب و شرق ساحه عملیات نظامی "چشمه صلح"، واحدات پولیس نظامی روسیه مستقر خواهند شد. این نیروها در دور ساختن قطعات کُردها و تسلیحات شان به فاصله ۳۰ کیلومتر از سرحد، همکاری خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала