بوندستاگ خواستار بیرون شدن نیروهای امریکایی از آلمان شد

© Sputnikبوندستاگ خواستار بیرون شدن نیروهای امریکایی از آلمان شد
بوندستاگ خواستار بیرون شدن نیروهای امریکایی از آلمان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان امریکایی در آلمان برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان حزب چپ آلمان با انتشار پیش نویسی از دولت این کشور خواست تا نیروهای امریکایی را از این کشور بیرون کند.

برگزاری انتخابات مجلس آلمان بوندستاگ - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری انتخابات مجلس آلمان بوندستاگ

 در این مدرک آمده است:- "حضور سربازان امریکایی در منطقه برای ایجاد تنش در روابط با روسیه استفاده می شود. سربازان امریكایی در ستونها در امتداد جاده ها و راه آهن در حال حركت از یك پایگاه امریكایی به دیگری هستند و به مرز غربی روسیه نزدیک می شوند".

نویسندگان این تجدید نظر خاطر نشان می شوند، که چنین "جابجایی ها روح « پیمان 2 + 4 » را نقض می کند، که حضور سربازان خارجی و سلاح های هسته ای در سرزمین های شرقی فدرال را منع می کند".

توافق نامه مربوطه در سال 1990 بین آلمان شرقی و غربی  و همچنین اتحاد جماهیر شوروی، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده منعقد شد. یكی از نكات آن ضمانت حاکمیت كامل آلمان بر امور داخلی و خارجی آن بود.

این نمایندگان همچنان از حضور ارتش امریکا در لهستان و کشورهای بالتیک ابراز نارضایتی کردند.

در این بیانیه تأکید شده است:- "استقرار نیروهای نظامی به صورت چرخشی در لهستان و كشورهای بالتیك «عمل اساسی روسیه – ناتو» آخرین توافق معتبر بین غرب و روسیه درباره محدودیت سلاح های غیر هسته ای را تهدید می كند".

به گفته نویسندگان این تجدید نظر، در حال حاضر بیش از 35 هزار سرباز امریکایی در آلمان حضور دارند.

در چارچوب سیاست های امریکا در خاورمیانه خاطرنشان می شود، که پایگاه های نظامی مستقر در آلمان نقش ویژه ای دارند: آنها به هماهنگی استقرار نیروهای امریکایی و تهیه و رساندن جنگ افزاری در اطراف ایران و همچنین به «قتل های هدفمند» در پاکستان و افغانستان ادامه می دهند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، یاروسلاو کاچینسکی رئیس حزب حاکم لهستان، حقوق و عدالت، خاطرنشان کرد، که گسترش حضور ارتش امریکا در این کشور با تغییر اوضاع ژئوپلیتیکی و سیاست روسیه همراه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала