بزرگترین طراح حمله های تروریستی گروه حقانی کشته شد

© AP Photo / Allauddin Khanبزرگترین طراح حمله های تروریستی گروه حقانی کشته شد
بزرگترین طراح حمله های تروریستی گروه حقانی کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از قومندانان خطرناک و کلیدی گروه حقانی در یک حمله هوایی در قریه زرغون شهر ولسوالی محمد آغه لوگر با چند تن از تروریست های عرب و پاکستانی شد.

به گزارش اسپوتنیک، قاری برهان یک تن از رهبرى گروه حقانی که مسُولیت حملات خطرناك تروريستى را به عهده داشت؛ در شهر کابل بیشترين حملات تروریستی بزرگ و‌ مرگبار را عليه مردم بيگناه طرح ريزی و انجام می داد، امروز (3 عقرب) کشته شد.

او طراح بزرگ ‌ترین حملات انتحاری و تهاجمی چون حمله انتحاری چهارهی‌ صدارت مقابل شفاخانه جمهوریت در سال 1396 خورشیدی  بود که در آن 103 تن شهید و 235 تن دیگر زخمی گردید بود.

وی حمله ‌در یک بلند منزل در چهاراهی عبدالحق‌ در سال 1390 خورشیدی را نیز انجام داده بود.

به تعقیب آن در حمله موتر بابری بم گذاری شده در شاه شهید کابل در سال 1394  خورشیدی که نیز از طرف وی انجام شده بود که 400 زخمی برجا گذاشته بود.

حمله بالای شهرک البرز، و ده ها حمله بزرگ و مرگبار تروریستی دیگر که صدها تن از افراد ملکی در نتیجه آن شهید و زخمی شدند، بود، همچنین توسط قاری برهان، انجام شده است.

© Sputnik-AZقاری برهان
قاری برهان  - اسپوتنیک افغانستان
1/1
قاری برهان
1/1
قاری برهان

گفتنی است، قاری برهان مسوول کمیسیون نظامی طالبان در لوگر بود و او یکی از افراد بسیار قابل اعتماد شبکه تروریستی حقانی بود که با شبکه القاعده در انجام فعالیت های تروریستی و نقل و انتقال افراد انتحاری در غزنی و لوگر همکاری نزدیک داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала