مسابقات تسلیحاتی اروپا و آسیا را تهدید میکند

CC0 / / Pershing II missiles
Pershing II missiles  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شایگو: خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های برد متوسط و کوتاه باعث تهدید مسابقات تسلیحاتی در اروپا و آسیا می گردد.

به گزارش اسپوتنیک. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز اظهار داشت که ممکن است خروج ایالات متحده از پیمان حذف راکت های برد متوسط و کوتاه، باعث مسابقات تسلیحاتی در اروپا، منطقه آسیا و اقیانوسیه گردد.

آزمایش راکت جدید قاره پیمای روسی - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از ختم فعالیت قرارداد راکت های برد کوتاه و متوسط خبر داد

ایالات متحده امریکا از پیمان منع راکت های برد متوسط و کوتاه که یک سند مهم بین المللی بود، دور شد که خود یکی از سمبول های سالهای 80 قرن گذشته بود. در اوگست سال جاری به بهانه نقض توافقنامه که گویا روسیه نقض نموده است ، عقب نشینی کردند. مسکو چاره ای جز از تعقیب واشنگتن نداشت، به همین علت فعالیت این پیمان متوقف شد.

شویگو طی دیدار با همتائی بلاروس اش گفت: " ایالات متحده با رد پیمان INF، سیستم ثبات استراتژیک جهان را تهدید می کند و می تواند مسابقه تسلیحاتی جدید را نه تنها در اروپا ، بلکه در منطقه آسیا و اقیانوسیه تحریک کند".

به گفته وی ، حالا استفاده از 'اقدامات یک جانبه، منجمله اجباری بر خلاف قانون بین المللی' درج نورم روابط بین الملل شده است.

رهبران نظامی امریكا در زمینه منع راکت های برد متوسط و کوتاه، بارها و بارها خاطرنشان كردند كه ایالات متحده می تواند راکت های ممنوعه خود را در اروپا نه، بلكه در آسیا ، در نزدیك چین، كه آن را به عنوان ن رقیب اصلی جئوپلیتیك امریكا قرار می دهند ، قرار دهد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در این رابطه خاطرنشان كرد: روسیه چنین راکت ها را فقط در پاسخ به اقدامات مشابه امریكا مستقر خواهد كرد.

در ماه سپتامبر مشخص شد که رئیس جمهور روسیه با پیشنهادی مبنی بر معرفی مهلت قانونی استقرار راکت های با برد متوسط ​​و کوتاه در اروپا و مناطق دیگر، به رهبران چندین کشور از جمله اعضای ناتو ارسال کرد. با این حال ، به گفته خود پوتین، او هرگز پاسخی به درخواست تجدیدنظر خود دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала