اسدالله خالد: ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد

© Photo / MD / MDاسدالله خالد: ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد
اسدالله خالد: ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع افغانستان پس از نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت، که ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد.
اسدالله خالد: انتخابات ریاست‌جمهوری به‌گونۀ موفقانه برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
اسدالله خالد: انتخابات ریاست‌جمهوری به‌گونۀ موفقانه برگزار شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان پس از پایان نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل دربارۀ پشتیبانی سازمان ناتو از نیروهای افغانستان و دست‌آوردهای این نیروها توضیحات داد.

خالد گفت، که نشست امسال وزیران دفاع ناتو، برای تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با ارزش بود و کشورهای عضو ناتو از دست‌آوردهای نیروهای افغانستان را در میدان‌های نبرد ستایش کردند.

وی افزود، که اعضای سازمان ناتو، هیچ تصمیمی مبنی‌بر کاهش نیروهای شان در افغانستان نگرفته‌اند، بلکه ناتو در این نشست بار دیگر تعهدش را بر تقویت نیروهای افغانستان تکرار کرد.

این در حالیست، که پیش از این اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان گفته بود که واشنگتن به‌گونه پنهانی دریک سال گذشته دو هزار سربازش را از افغانستان بیرون ساخته‌است.

اما، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا در سفر اخیرش به افغانستان، هرگونه کاهش نیروهای امریکایی را در افغانستان وابسته به توافق صلح با طالبان دانست.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان، همچنان اضافه کرد، که عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان تا زمان رسیدن به صلح و یا سرکوب کامل طالبان در نقاط مختلف کشور ادامه خواهند یافت.

یادآوری می کنیم، که نشست وزیران دفاع ناتو به روزهای پنج‌شنبه و جمعه، در مقر این سازمان که در شهر بروکسل موقعیت دارد برگزار شد. به نمایند‌گی از افغانستان اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع این کشور در این نشست شرکت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала