خطر مرگبار آسپرین برای کودکان

© Flickr / brx0خطر مرگبار آسپرین برای کودکان
خطر مرگبار آسپرین برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به کودکان کمتر از 12 سال نباید هنگام ابتلا به انفلوانزا و دیگر بیماری ها آسپرین داده شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایرینا یارتسوا، پزشک امراض داخلی از روسیه ضمن اعلام این مطلب توضیح داد، که تلفیق ویروس بیماریهای عفونی و استیل‌سالیسیلیک اسید (آسپرین)  خطر پیشرفت نشانگان شُش را به همراه دارد که در جریان آن به جگر آسیب می رسد.

مزایای آسپرین در درمان سرطان - اسپوتنیک افغانستان
مزایای آسپرین در درمان سرطان

این دکتر روس می گوید، که هیچکس انتظار ندارد کودک پس از مصرف آسپرین با چنین عوارضی روبرو شود و به این دلیل وضع جگر وی را بررسی نمی کنند اما چنین عوارضی در جگر خطر مهلکی را به همراه دارند.

ایرینا یارتسوا همچنین این باور رایج را که آسپرین مسمومیت ناشی از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی را تخفیف می دهد، رد کرده و گفت آسپرین بر عکس به چنین مسمومیتی شدت می بخشد.

یادآوری می کنیم، که استیل سالیسیلیک اسید یا به اختصار آ. اس. آ (ASA)، (نام تجاری: آسپیرین به انگلیسی: Aspirin با فرمول مولکولی C9H8O4 یک ترکیب آروماتیک به حساب می‌آید زیرا در ساختار آن یک حلقهٔ بنزنی وجود دارد. آسپرین به‌طور طبیعی در پوست درخت بید یافت می‌شود. آسپرین به رده درمانی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی تعلق دارد و به شکل قرص در دسترس است.

استیل‌سالیسیلیک اسید که بیشتر با نام تجاری آن آسپیرین شناخته می‌شود، یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که معمولاً به عنوان ضد درد و تب بر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو بدون نسخه پزشک قابل تهیه‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала