کارشناس امریکایی از برنده اصلی در سوریه را نام گرفت

© AP Photo / Mindaugas Kulbisکارشناس امریکایی: ما باختیم در سوریه؛ برنده اصلی روسیه است
کارشناس امریکایی: ما باختیم در سوریه؛ برنده اصلی روسیه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس امریکایی، پس از انتقاد، از تفاهم‌نامه، سوچی برنده اصلی جنگ سوریه را روسیه عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته، روسیه و ترکیه، در شهر سوچی، تفاهم‌نامه‌ 10 ماده‌یی امضا کردند، که به اساس این تفاهم روسیه بر عقب نشینی رزمندگان کرد در امتداد فاصله بیش از 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه نظارت خواهد کرد و همچنان کردها 150 ساعت فرصت برای ترک کردن دارند. روسیه و ترکیه پس از خلع پس از خلع سلاح نیروهای نظامی کرد در منطقه، گشت های مشترک را در شمال - شرق سوریه آغاز خواهند کرد.

اردوغان و پوتین صلح خود را در شمال سوریه برقرار میکنند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان و پوتین صلح خود را در شمال سوریه برقرار میکنند
هنری برنی، کارشناس، روابط خارجی امریکا در مصاحبه با آژانس اسپوتنیک، در مورد رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین که از بشار اسد رئیس جمهور سوریه می خواهد به طور کامل قدرت را در این کشور تحکیم کند گفت: او نتوانست این کار را با حضور ایالات متحده در سوریه  انجام دهد. اما در واقعیت ترکیه به اشاره دست او بازی کرد، قدم بعدی روسیه با اسد تسخیر ادلب خواهد بود، ولی برنده بزرگ و واقعی، روسیه است.

به گفته او، فشارهایی بر ترکیه وارد خواهد شد تا در نهایت نیروهای خود در سوریه را ترک کند.

او افزود: این یک واقعیت است، حضور ترکیه در سوریه موقت خواهد بود، من با نظریه گونول تول، کارشناس انستیتوی مطالعات خاورمیانه، موافقم، آنها از نیروهای ترکیه خواهند خواست که این کشور را ترک کنند.

این کارشناس در مورد توافق‌های جدید روسیه و ترکیه گفت: آنگارا یک قدم به رسمیت شناختن رژیم اسد نزدیک شده است. او همچنان از توافقنامه 1998 آدانا میان سوریه و ترکیه در تفاهم‌نامه سوچی یاد کرد.

روسیه و ترکیه در آستانه عقد قرارداد جدید تسلیحاتی  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و ترکیه در آستانه عقد قرارداد جدید تسلیحاتی

به عقده او، ممکن است نیروهای امریکایی به حفظ امنیت مناطق نفتی  افزایش یابد، اما این کار غیر واقعی است، این مشکل امریکا را حل نخواهد کرد.

پیش از این هم روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که امریکا در حال مطالععه سناریویی است که براساس آن 500 سرباز امریكایی برای محافظت از میدان‌های نفتی در شمال شرقی سوریه اعزام می شوند.

نیوزیک نیز می نویسد که به اساس این سناریو چندین تانک از نوع «ام1 آبرامز» در منطقه مستقرر خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала