کمک بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی باشندگان 20 ولایت به معارف افغانستان

© Photo / Facebook,Ministry of Education (Afghanistan) / Facebook,Ministry of Education (Afghanistan)کمک بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی باشندگان 20 ولایت به معارف افغانستان
کمک بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی باشندگان 20 ولایت به معارف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان ۲۰ ولایت افغانستان در شش ماه نخست سال روان بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی به معارف این کشور کمک کرده اند.
گفتگوی ویژه با میرویس بلخی: معارف افغانستان نیازمند حشر بین‌المللی است - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ویژه با میرویس بلخی: معارف افغانستان نیازمند حشر بین‌المللی است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، وزارت معارف امروز شنبه(۴عقرب) در یک خبرنامه نوشت: در شش ماه نخست سال روان باشندگان ولایت های خوست، دایکندی، کاپیسا، وردک، سرپل، بامیان، پنجشیر، سمنگان ، بادغیس، کندهار، بلخ، نیمروز، شهر و ولایت کابل، هلمند، جوزجان، لوگر، هرات، پکتیا و پکتیکا، ۶۶۲ میلیون و ۶۶۱ افغانی به معارف کمک کرده اند.

وزارت معارف افزوده است، که این کمک‌ها که در بخش اهدای بیش از ۳۷۰ جریب زمین، ترمیم مکاتب، اهدای لوازم درسی و پول نقد صورت گرفته، از سوی شورای مکاتب جمع آوری شده است.

این وزارت تاکید کرده است، که این کمک‌ها از سوی افراد معارف دوست در همکاری با شوراهای مکتب به گونه شفاف به مصرف رسیده و افراد کمک کننده از چگونگی مصرف کمک‌های خود نظارت داشته اند.

وزارت معارف همچنان تعهد سپرده است، که دهه‌ معارف، دهه‌ پایان مشکلات معارف در سطح کشور باشد.

این وزارت همچنان از شهروندان کشور خواسته است، تا در دهه‌ معارف در راستای رشد آموزش و پرورش سهم گرفته، در زمینه جذب کودکان بیرون از مکتب، حفظ و مراقبت از مکاتب، نظارت از تدریس استادان و حاضری دانش آموزان  همکاری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала