هشدار جدی وزیر دفاع امریکا به طالبان

© REUTERS / Erin Scottهشدار جدی وزیر دفاع امریکا به طالبان
هشدار جدی وزیر دفاع امریکا به طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می‌گوید که در صورت که طالبان به فراخوان صلح پاسخ ندهد، تا پیش از فرا رسیدن سال آینده آنها نابود خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، در یک نشست خبری در حاشیه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، می‌گوید، در صورت که طالبان به فراخوان صلح پاسخ ندهد، از تمامی فشارهای نظامی بر این گروه کار گرفته خواهد شد تا پیش از فرا رسیدن سال آینده، مرکزهای آنان نابود شود.

اسدالله خالد: ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد - اسپوتنیک افغانستان
اسدالله خالد: ناتو نیروهایش را کاهش نمی دهد

در همین حال، جنرال سکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان، می‌گوید که تلاش‌ها برای جستجوی یک راه حل برای پایان جنگ در افغانستان ادامه دارد.

فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور، گفت: «صلح آرزوی مردم افغانستان است بناً یک امید برای پیدا کردن یک راه برای پایان دادن خشونت هاست ما باید برای حفاظت مردم عملیات را به راه بیندازیم و شراکت ما با نیرو های افغان قویتر از هر زمان دیگر شده است».

از سویی هم، نیکولاس کی، فرستاده ملکی ناتو برای افغانستان، در نشست وزیران دفاع ناتو در شهر بروکسل، می‌گوید که بر حضور مداوم نیروهای ناتو در افغانستان توافق شده است.

نماینده ملکی ناتو در افغانستان، اظهار میدارد: «وزیران ناتو کاملاً بر تعهد شان از بهر ادامه ماموریت شان در افغانستان توافق کردند و همچنان بر حضور دوامدار این نیروها نیز توافق شد».

روز (جمعه، 3 عقرب) وزیران دفاع ناتو وضعیت افغانستان را به بررسی گرفتند و یک بار دیگر از تجدید تعهد شان برای کمک به نیروهای افغانستان خبر دادند. همچنان، وزیران دفاع این پیمان امنیتی گفته اند که تا زمان نابودی گروه هراس افگن در افغانستان باقی خواهند ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала