مسلمیار خواستار بی درنگ اعلام نتایج نخستین انتخابات شد

© Photo / meshrano jirgaمسلمیار خواستار بی درنگ اعلام نتایج نخستین انتخابات شد
مسلمیار خواستار بی درنگ اعلام نتایج نخستین انتخابات شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سنای افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات این کشور خواست تا بی‌درنگ نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.
غنی: پس از پیروزی در انتخابات با طالبان مستقیما گفت و گو می کنم  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: پس از پیروزی در انتخابات با طالبان مستقیما گفت و گو می کنم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رئیس مجلس سنا، میگوید:- "انتخابات یک پروسه ملی بود و به پایان رسیده است و کار های کمیسیون در حال نهایی شدن است باید نتیجه انتخابات را زودتر اعلام کند تا مردم از تشویش خلاص شوند".

در همین حال، شماری از اعضای مجلس سنا نیز تاکید می‌ورزند، که کمیسیون مستقل انتخابات بربنیاد آرای پاک مردم تصمیم بگیرد و نگذارد تا این روند ملی به بن بست سیاسی روبرو شود.

انار کلی هنریار، عضو مجلس سنا، اظهار میدارد:- "یک ماه تیر شد و نتایج ابتدایی انتخابات اعلام نشد و بربنیاد جدول زمانی باید نتایج را علام می کردند اگر میزان مشارکت مردم بیشتر میبود کمیسیون ماه های دیگر هم نمی توانست نتایج را اعلام کند".

اعضای این مجلس میگویند، که انتخابات یک روند ملی است و باید به آرای پاک مردم حرمت گذاشته شود، درغیر آن هرگونه تصمیم‌گیری خلاف قانون پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت.

یادآوری می کنیم، که قرار بود کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در ۲۷ میزان اعلام کند، اما این کمیسیون نتوانست بربنیاد تقویم انتخابات عمل نماید. اعضای مجلس سنا هرگونه تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را زمنیه‌ساز مداخله و تقلب می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала