خلیل‌زاد به دیدار کرزی رفت

© Photo / Hamid Karzai fbزلمی خلیلزاد و حامد کرزی
زلمی خلیلزاد و حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، پس از چاشت امروز با رئیس جمهور پیشین افغانستان و شماری دیگر از سیاسیون کشور، دیدار و گفتگو نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رئیس جمهور پیشین افغانستان با نشر یک خبرنامه نوشته است که حامد کرزی، محمد یونس قانونی، استاد محمد محقق، سید منصور نادری، شماری از شخصیت های سرشناس، علمای جید دین، اساتید پوهنتون و اعضای جامعه مدنی روز یکشنبه (۵ عقرب) با آقای زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان و خانم لیزا کورتیس معاون دستیار رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و رئیس ارشد بخش آسیای جنوبی و مرکزی شورا امنیت ملی آن کشور دیدار کردند.

خلیلزاد با رهبران حکومت افغانستان و احزاب سیاسی گفتگو می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد با رهبران حکومت افغانستان و احزاب سیاسی گفتگو می‌کند

خبرنامه افزوده است که در این نشست ضمن اینکه از صلح به عنوان مسئله حیاتی برای مردم افغانستان یاد گردید، در مورد رسیدن به آتش بس سرتاسری و دایمی در کشور و نگرانی از تأخیر در مذاکرات بین الافغانی نیز گفتگوی مفصل صورت گرفت.
در پایان خبرنامه آمده است: سخنرانان همچنان پشتیبانی شان را از آغاز مجدد گفتگوهای صلح میان تحریک اسلامی طالبان و ایالات متحده امریکا اعلام نموده و از آقای خلیلزاد خواستند تا پیام شان را مبنی بر از سرگیری این گفتگوها به رئیس جمهور ایالات متحده امریکا وسیله شود.

قبل از این گزارش شده بود که زلمی خلیل‌زاد جهت دیدار و گفتگو با مقامات و سیاسیون افغانستان به کابل آمده است.

این در حالیست که ریاست اجراییه نیز از دیدار و گفتگوی خلیل‌زاد با عبدالله عبدالله و صلاح‌الدین ربانی، خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала