آغاز عقب نشینی کردها از مرز سوریه – ترکیه

© AFP 2023 / George Ourfalianآغاز عقب نشینی کردها از مرز سوریه – ترکیه
آغاز عقب نشینی کردها از مرز سوریه – ترکیه   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس اطلاعات مرکز آشتی روسی نیرو های متخاصم سوری، پلیس نظامی روسیه خارج کردن کردها از مرز سوریه و ترکیه را آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی راماننکو، رئیس مرکز روسی آشتی نیرو های متخاصم سوری از خارج کردن کرد ها از مرز سوریه – ترکیه توسط پولیس نظامی روسیه خبر داد.

وی خاطر نشان ساخت که پولیس نظامی روسیه در بیرون از منطقه عملیات "چشمه صلح" ترکیه، فعالیت دارند. به گفته وی عملیات پولیس نظامی روسیه تا ساعت 18:00 روز دوشنبه دوام خواهد کرد.

مسیر جدید گزمه پولیس نظامی روسیه در سرحد ترکیه و سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
مسیر جدید گزمه پولیس نظامی روسیه در سرحد ترکیه و سوریه

روماننكو افزود: "پس از آن گشت زنی  مشترک پولیس نظامی روسیه و ترکیه از عمق ده كیلومتری از مرز تا غرب و شرق منطقه عملیاتی ، به جزء از منطقه "کامیشیلی" آغاز خواهد شد. کرد ها همچنان باید از تمام مناطق منبج و الرفعه نیز عقب نشینی کنند.

تأکید شده است که طرف روسی مطابق تفاهم نامه مسکو و انقره که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در 22 اکتبر در سوچی به امضا رسانده اند، اقدام می کنند. دلیل این مذاکرات تشدید بحران در سوریه پس از آغاز عملیات"چشمه صلح" ترکیه علیه کردها بود.

 گفتنی است پس از توافق بین مسکو و انقره، پولیس نظامی روسیه از روز چهارشنبه برای به عقب‌ راندن جنگجویان کرد از منطقه، در مرزهای شمال شرقی سوریه مستقر شده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام كرد، پلیس نظامی روسیه در چارچوب توافق روسیه و ترکیه در عقب راندن نیروهای كرد از شمال شرقی سوریه از رود فرات عبور كرده و به شهر مرزی عین‌العرب در شمال این کشور رسیده است.

وزارت دفاع روسیه در پایان خاطرنشان کرد «پلیس نظامی در خروج «نیرو های مدافع خلق» YPG و پاکسازی سلاح تا عمق 30 کیلومتری در بیشتر بخش‌های شمال شرقی سوریه در مرز با ترکیه کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала