درگیری نیرو های مرزی افغانستان و پاکستان در ولایت کنر

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مرزی کنر از درگیری نظامیان افغانستان و پاکستانی در ساحات مرزی ولسوالی ناری این ولایت خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آریانا نیوز" عبدلغنی مصمم، سخنگوی والی کنر در صحبت با رسانه ها گفته است که درگیری به دلیل "تحرکات غیرقانونی نیروهای پاکستانی بر نقطه صفری" آغاز شد.
به گفته سخنگوی والی کنر درگیری ساعت 3:30 عصر یکشنبه (5 عقرب) آغاز شد. او افزود که این درگیری تا شام روز یکشنبه شدید بود، اما پس از آن از شدت درگیری کاسته شد.

راکت پراگنی‌های پاکستان جان سه دانش آموزش را در کنر گرفت - اسپوتنیک افغانستان
راکت پراگنی‌های پاکستان جان سه دانش آموزش را در کنر گرفت

 
یک مقام افغان در ولایت کنر که نخواسته نامش گرفته شود نیز گفته که در اثر اثابت یک گلولۀ هاوان بر یک منزل مسکونی در ولسوالی ناری یک زن کشته و یک کودک زخمی شده است.
فرماندهی قوای سرحدی در شرق افغانستان نیز وقوع این درگیری را تایید کرده و گفته است که مردم محل نیز به هدف مقاومت در برابر نیروهای پاکستانی، در کنار سربازان افغان در خط مقدم جنگ شتافته اند.
نظامیان افغان و پاکستانی همواره در امتداد خط دیورند که پاکستان آن را مرز و افغانستان خط فرضی می‌پندارد، با هم درگیر می‌شوند. در بسا موارد تخطی پاکستان دلیل این درگیری‌ها خوانده شده است.
چندی پیش شورای امنیت ملی افغانستان از مسوولان نهاد‌های امنیتی آن کشور خواست که در برابر تخطی‌های سرحدی به ویژه با پاکستان "انعطاف نداشته و این موضوع را جدی" بگیرند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала