متحدان آمریکا به فکر نزدیک شدن با روسیه هستند

© AFP 2023 / Iraqi Parliament متحدان آمریکا به فکر نزدیک شدن با روسیه هستند
 متحدان آمریکا به فکر نزدیک شدن با روسیه  هستند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور عراق می‌گوید که نمی‌تواند به عنوان یک متحد آمریکا، بر این کشور حساب کند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از Axios، برهم صالح، رئیس جمهورعراق گفت که نمی تواند به عنوان یک متحد بر آمریکا حساب کند و آماده است "روابط مجدد" کشور خود را با دیگر کشورها، از جمله روسیه و ایران از سر گیرد.

خاطرنشان می شود که عراق هنوز هم می خواهد روابط خود با ایالات متحده را حفظ کند، اما به گفته رهبر این کشور، سیاست اداره ریاست جمهوری ایالات متحده این مسئله را دشوار را ساخته است.

وی گفت: "توانایی ایالات متحده برای حفظ مواضع شان زیاد جدی نیست و به همین دلیل متحدان ایالات متحده در خصوص قابلیت اطمینان از سوی این  کشور نگران هستند".   

در همین حال، وقتی از صالح سؤال شد كه آیا خروج آمریكا از خاورمیانه می تواند به حركت به سمت روسیه و ایران منجر شود ، وی گفت که این مسئله را نیز مستثنی نمی داند.  

یادآوری می‌کنیم که روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала