اشرف غنی در مصارف انتخاباتی مقام نخست را گرفت

© Photo / IEC AFG fb اشرف غنی در مصارف انتخاباتی مقام نخست را گرفت
 اشرف غنی در مصارف انتخاباتی مقام نخست را گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیرا کمیسیون مستقل انتخابات گزارش مصارف مالی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل رسانه ها، کمیسیون مستقل انتخابات امروز سه ‌شنبه (۷عقرب) گزارشی را منتشر کرده که در آن گفته می شود از میان ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ نامزد مصارف مالی ‌شان در جریان کمپاین‌های انتخاباتی را منشر کرده اند که مجموع مصارف این ۱۰ نامزد، به۲۴۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۹۰ افغانی می رسد.

در این میان رییس جمهور غنی با مصرف ۲۰۱ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱۳ افغانی، بیشترین مصرف و غلام ‌فاروق نجرابی با مصرف ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ افغانی، کم‌ ترین مصرف را داشته ‌اند.

عبدالله عبدالله نیز با هزینه ۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۴۵ افغانی در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین، محمدحکیم تورسن، سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ افغانی، عبداللطیف پدرام، یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۶۸ افغانی، عنایت‌الله حفیظ، ۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۷۵ افغانی و سید نورالله جلیلی، ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار افغانی در کمپاین های انتخاباتی مصرف کرده اند.

نتیجه نهایی انتخابات 15 قوس اعلام می شود - اسپوتنیک افغانستان
نتیجه نهایی انتخابات 15 قوس اعلام می شود

از سویی هم نورحمان لیوال، ۴۸۶ هزار و ۹ افغانی، شهاب حکیمی، ۷۱۲ هزار و ۱۳۱ افغانی و نورالحق علومی، ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۸۱۰ افغانی در جریان کارزارهای انتخاباتی شان مصرف کرده اند.

در لیست نشر شده از سوی کمیسیون انتخابات، رحمت‌الله نبیل، فرامرز تمنا، شیدامحمد ابدالی، احمدولی مسعود، گلبدین حکمت‌یار، محمدابراهیم الکوزی، محمدحنیف اتمر و زلمی رسول، تاکنون گزارش مالی‌شان را به کمیسیون مستقل انتخابات نفرستاده‌اند.

این در حالی است که پیش از کمیسیون مستقل انتخابات، هزینه دو ماه کارزار انتخاباتی برای هر نامزد را حدود ۴۴۲ میلیون افغانی اعلام کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала