توصیه پزشکان انگلیس برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی

© Fotolia / Andrei TsalkoИзмерение артериального давления
Измерение артериального давления  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بالا بودن کلسترول و فشار خون از نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی و عروقی است که ممکن است به سکته مغزی منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک، همه ساله در سراسر جهان، صدها هزار مورد سکته مغزی گزارش می شود که به دلیل افزایش سرعت زندگی و استرس، طی دو دهه اخیر به طور قابل توجهی "دامنگیر جوانان" نیز شده است.

متخصصان مغز و اعصاب در آستانه روز پیشگیری از سکته مغزی، که در 29 اکتبر همه ساله در انگلستان تجلیل می گردد، درباره این عارضه  و جلوگیری از آن توضیح دادند که هرگونه اختلال در خون‌رسانی به بافت مغز سکته مغزی تلقی می‌شود.

بر اساس آمار نظام بهداشت و درمان ملی انگلستان (ان اچ اس)، از هر چهار مورد مرگ در انگلستان یک مورد به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است و هر پنج دقیقه یک نفر در این کشور به دلیل ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهد.

مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
لهجه عجیب یک زن پس از سکته مغزی

 

مقام‌های بهداشتی و درمانی بریتانیا توصیه می‌کنند که همه همانطور که رمز کارت بانکی خود را به یاد دارند، باید میزان کلسترول و فشار خون خود را هم به خاطر بسپارند چون می‌تواند زندگی آن‌ها را نجات دهد.

بر علاوه، گفته می شود افراد می تواند در هر سن، جنسیت و وضعیت اجتماعی به طور یکسان تحت تأثیر این بیماری قرار گیرد. اگر در اواخر قرن گذشته، مردان در سنین 45 سالگی و زنان بالای 55 سال در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار داشتند ، اکنون این عارضه می تواند در افراد 30 ساله و حتی در افراد 25 ساله رخ دهد.

بالا بودن کلسترول و فشار خون از نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی و عروقی است که ممکن است به حملات قلبی و سکته منجر شود.

چهل سازمان صحی در بریتانیا از همگان خواسته‌اند که آزمایش‌ سالانه کلسترول و قند خون را جدی بگیرند و انجام دهند.

در این فراخوان از پزشکان خواسته شده بیمارانی را که بیشتر در معرض خطر هستند، دقیق‌تر شناسایی کنند.

قلب و عروق ناسالم می‌تواند به نارسایی قلبی، کلیوی، عروق و حتی  زوال عقل منجر شود.

به این دلیل مقام‌هایحفظ صحت بریتانیا تلاش می‌کنند که در طی ده سال آینده، سه عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی تشخیص دهند و درمان کنند: این سه عامل "فیبریلاسیون دهلیزی (AF)"، فشار خون بالا و کلسترول زیاد هستند که معمولا نشانه خاصی ندارند و بیمار گاهی متوجه تغییری در حال خود نمی‌شود.

به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد بالای 40 سال، آزمایش‌های رایگان نظام بهداشت و درمان ملی بریتانیا (ان اچ اس) را انجام دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала