دیدارخلیلزاد با عمران خان و تأکید مجدد بر کاهش خشونت در افغانستان

© AP Photo / Alexei Druzhininدیدارخلیلزاد با عمران خان و تأکید مجدد بر کاهش خشونت در افغانستان
دیدارخلیلزاد با عمران خان و تأکید مجدد بر کاهش خشونت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان گفته است که کشورش از نتایج توافق صلح افغانستان حمایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان اخیرا در دیدار با زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، خواستار کاهش خشونت در افغانستان شد و از حمایت کشورش از توافقات صلح خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، عمران خان یک‌بار دیگر تعهد کرده‌است که از روند گفتگوهای صلح در افغانستان حمایت کند.او از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته‌است که میزان خشونت‌ها را کاهش دهند.

جزئیات بیشتری از این دیدار تاکنون منتشر نشده‌است.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد پس از نشست چهار جانبه امریکا، روسیه، چین و پاکستان که به روز جمعه در مسکو برگزار شده بود، به کابل آمد و با رهبران حکومت وحدت ملی نیز در کابل در مورد روند گفتگوهای صلح صحبت کرد.

عبدالله عبدالله؛ رییس اجراییه حکومت در دیدار با خلیلزاد بر آغاز گفتگوهای صلح به رهبری افغان‌ها تاکید کرد.

در اعلامیه ریاست اجرایی گفته شد که در این دیدار، دو طرف درباره مذاکرات صلح و زمینه‌های دست یافتن به صلح پایدار و عادلانه در افغانستان بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

دور جدید سفرهای زلمی خلیزاد به کشورهای، بلجیم، روسیه، افغانستان و پاکستان هفته گذشته آغاز شد.

این در حالیست که روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته نشست مسکو با حضور نمایندگان، امریکا، روسیه، پاکستان و چین در مورد روند صلح افغانستان برگزار شد.

یادآوری می‌کنیم، قرار است 3 روز دیگر نیز نشست بین‌الافغانی صلح به میزبانی چین و با حضور هیئت طالبان و  شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان در پکن برگزار شود.

طالبان از اعزام هیئتی به رهبری «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان به این نشست خبر داده اما دولت افغانستان هنوز تصمیمش را برای حضور و یا عدم حضور در این نشست اعلام نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала