سرمنشا انسان امروزی معلوم شد

© Fotolia / Elena Duvernayسرمنشا انسان امروزی معلوم شد
سرمنشا انسان امروزی معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از محققان استرالیایی در پی یک مطالعه می گویند جد انسان های که امروز در زمین زندگی می کنند به منطقه ای در جنوب قاره افریقا می رسد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان موسسه تحقیقات پزشکی گاروان (استرالیا) در پی یک مطالعه دریافتند كه اجداد انسانهای مدرن آناتومیك در اصل در جنوب آفریقا پیدا شده و در طی بیش 70 هزار سال در آنجا رونق گرفتند.

نتیجه این تحقیق در مجله علمی EurekAlert منتشر شده است.

محققان نمونه های خون متعددی را برای جمع آوری کامل فهرست ژنوم میتوکندری (میتوژنوم) متعلق به گروه های مختلف انواع ژنهای ارثی، تجزیه و تحلیل کردند.

این نتایج بر اساس نمونه گیری شجره انسان با استفاده از صدها نمونه دی ان ای میتوکوندریایی (قسمتی از دی ان ای که در طول نسل ها از مادر به فرزند به ارث می رسد) از ساکنان امروز آفریقا استوار است.

ژن میتوکوندریایی (میتوژنوم) به نمونه های گروپ خونی ﻧﮋاد های مختلف گفته می شود.

صحنه از فلم کارتونی  Homo naledi: رویارویی دو جهان - اسپوتنیک افغانستان
بازآفرینی چهره انسان اولیه به روایت تصویر

محققان تصور می کنند اجداد ما در نزدیکی مجموعه عظیمی از دریاچه ها به نام "ماکگادیکگادی" مسکن گزیدند که اکنون یک شوره‌زار پهناور است.

 ناحیه مورد بحث در جنوب حوضه آبریز زامبستی در شمال کشور بوتسوانا واقع است.

محققان معتقد اند که: "این منطقه ای بسیار وسیع است، در آن زمان خیلی مرطوب و خیلی سرسبز بوده. در نتیجه زیستگاه مناسبی برای انسان های مدرن و حیات وحش بوده است."

 این امر یک محیط زیست پایدار برای 70 هزار سال زندگی نمودن را برای مردم این مناطق فراهم کرد.

به گفته محققان، پس ازاقامتی 70 هزار ساله انسان های اولیه شروع به حرکت کردند. تغییرات در بارندگی در منطقه به دو موج مهاجرت از 130 تا 110 هزار سال قبل منجر شد.

 محققان معتقدند که تغییر اقلیم در آفریقا اجداد انسان را تحت تأثیر قرار داد وآنها را وادار به حرکت بسوی قلمروهای جدید کرد و این امر به نوبه خود به توسعه تنوع ژنتیکی و فرهنگی انسان کمک کرد.

اولین مهاجران به سوی شمال شرقی رفتند، موج دوم راه جنوبی غربی را در پیش گرفتند و گروه سوم تا به امروز در زادگاه خود باقی مانده اند.

سایر تحلیل ها با کمک فسیل ها به نتایج متفاوتی منجر شده است که می گوید سرمنشا انسان امروزی به نقطه ای در شرق آفریقا می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала