هدف خلیل‌زاد از آمدن به کابل چیست؟

© Photo / Hamid Karzai fb هدف خلیل‌زاد از آمدن به کابل چیست؟
  هدف خلیل‌زاد از  آمدن به کابل چیست؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور شورای امنیت ملی می‌ گوید، آقای خلیل زاد در مورد گفتگوهای صلح با حکومت، چیزی نگفته‌ است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی روز سه ‎شنبه (۷ عقرب) دریک نشست خبری در کابل گفت که زلمی خلیل زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان از بهر رهایی استادان امریکایی به کابل آمده بود.

او که این نشست خبری را به خاطر وضاحت دربارۀ برنامۀ هفت مرحله‌یی صلح رییس‌جمهور که دو روز پیش از سوی رسانه‌ها پخش شد، برگزار کرده بود، گفت که آقای خلیل‌زاد دربارۀ گفتگوهای چگونه‌گی رهایی این دو استاد دانشگاۀ امریکایی که سه سال پیش ربوده شدند و در بند شبکۀ حقانی است، با حکومت افغانستان گفتگو کرده‎است.

او افزود: "سفر زلمی خليل‌ زاد در بارۀ صلح نبوده، بلکه برای صحبت‌ ها در بارۀ دو تن از استادان دانشگاه امريکايی بوده، در بارۀ صلح بحث صورت نگرفته و امریکای‌ها به خاطر رهایی این استادان، از ما خواهان همکاری شدند".

 حمدالله محب: طالبان باید آتش بس یک ماهه اعلام کند  - اسپوتنیک افغانستان
حمدالله محب: طالبان باید آتش بس یک ماهه اعلام کند

این استادان دانشگاه امریکایی در کابل در سال ۲۰۱۶ از سوی افراد مسلح وابسته به شبکۀ حقانی از کابل ربوده شدند و تاکنون در بند این گروه قرار دارد.

هر چند حکومت افغانستان می‌گوید که حکومت افغانستان در تلاش رهایی این استادان دانشگاه نیز استند.

اما وی دربارۀ چگونگی همکاری حکومت افغانستان در رهایی این استادان، جزئیات ارایه نکرد.

با این حال مشاور شورای امنیت ملی دربارۀ نشست بیجنگ گفت که حکومت در اصول با این نشست به موافقت رسیده‎ است، چون زمان مناسب برای اشتراک نبود از این کشور خواسته شد تا این نشست به تعویق بیفتد که این کار، صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала