چرا مرگ سرکرده داعش برای همه، حتی تروریستان، مفید است

© REUTERS / Yuri Gripasچرا مرگ سرکرده داعش برای همه، حتی تروریستان، مفید است
چرا مرگ سرکرده داعش برای همه، حتی تروریستان، مفید است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارات استخباراتی امریکا راجع به نابودسازی ابوبکر البغدادی سرکرده «دولت اسلامی»* اعلام داشتند. رهبر «خلافت» را چندین بار دفن کرده اند. اما او دوباره زنده می شد و طرفداران خود را به پاسخ دادن به دروغ راجع به مرگ وی با حملات خشن فرار میخواند.

اینکه البغدادی زنده است یا نه – او حالا جانشین بی رحم، متعصب و فعال دارد. این موضوع را که آیا او سازمان تروریستی شکست خورده را احیا خواهد کرد یا نه، خبرگزاری اسپوتنیک بررسی کرده که توجه شما را به آن جلب میداریم.

«تروریست شماره یک» شکست خورد

در واشنگتن راجع به نابودی البغدادی انعکاسات شدید اجتماعی در کشور و جهان انتظار داشتند. هشت سال قبل، خبر کشته شدن اسامه بن لادن - "تروریست شماره یک" - باعث خوشی های کتلوی شد.

شاهزاده سعودی کشتن البغدادی را به ترامپ تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
شاهزاده سعودی کشتن البغدادی را به ترامپ تبریک گفت

در مقابل کاخ سفید تظاهرات خودجوش برگزار شدند که شرکت کنندگان در آن پوسترها و پرچم هایی با شعارهای: "مرگ بر تروریست ها"، "ایالات متحده قدرت بزرگی است"، "تروریست شماره یک نابود شده است." در مقابل بنای یادگاری لینکلن، تظاهرکنندگان با شور و هلهله شعار میدادند: "دشمن شماره یک «ایالات متحده» شکست خورده است".

رئیس جمهور بارک اوباما آنگاه برای مبارزات انتخاباتی آمادگی میگرفت، تا برای دوره دوم باقی بماند. عملیات ویژه در نشرات مستقیم در مورد از بین بردن تروریست به او در مبارزات انتخاباتی کمک کرد. ترامپ امروز، باوجود آن که تلاش کرد، نتوانست موفقیت او را تکرار کند.

توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ سگی را که در عملیات کشتن البغدادی شرکت داشت نشان داد + عکس

رئیس جمهور امریكا آخرین لحظات زندگی البغدادی را بطور پررنگ توصیف كرد - گویی كه او خود شاهد عینی این عملیات ویژه بود. رئیس دولت گفت: "جنایتکار که دیگران را میترساند، آخرین دقایق خود را در ترس و وحشت گذراند. او با ترس و وحشت از حمله نظامیان امریكایی در تونل تا بن بست دوید. وی در طول راه ناله كرد، گریه كرد و فریاد كشید و وقتی به انتهای تونل رسید، خود را توسط جلیقه با مواد منفجره منفجر ساخت. او خود و سه طفل را کشت. او مانند یک سگ و مانند یک ترسو درگذشت".

امروز ترامپ به عملیات ویژه موئثر احتیاج دارد. کارزار انتخاباتی در حال انجام است و رئیس جمهور فعلی میخواهد این پست را برای یک دوره دیگر حفظ کند. پیروزی بر داعش برای رفع انتقادات مخالفان بود. حملات بر ترامپ نسبت سیاست های او در شرق نزدیک، به خصوص بعد از آن شدید شدند، وقتی که روسیه و ترکیه موفقیت خود را در شرق نزدیک نشان دادند.

سی‌ان‌ان: جسد ابوبکر البغدادی به دریا انداخته شد - اسپوتنیک افغانستان
سی‌ان‌ان: جسد ابوبکر البغدادی به دریا انداخته شد

روسلان مامیدوف، هماهنگ كننده پروژه های شرق نزدیک شورای روسیه در باره امور بین المللی معتقد است كه البغدادی بعد از دست دادن كنترول «دولت اسلامی»* بر بخش اعظم خاک سوریه و عراق دیگر شخصیت معتبر بلامنازعه نبود.

سیاست دان توضیح نمود:« مفکوره خلافت جهانی بر این اساس پی ریزی شده بود که قلمروهای اسلامگرایان به طور مداوم گسترش می یابند. البغدادی خود را خلیفه همه سرزمین های اشغالی اعلام کرد. اما چون «دولت اسلامی»* را از سوریه و عراق راندند، اهمیت این لقب کاهش یافت».

سوال اصلی این است که آیا دولت داری در سرزمین های آزاد شده از تروریست ها امکان پذیر خواهد شد یا خیر.

مامیدوف گفت:« «دولت اسلامی»* به عنوان یک سازمان تروریستی به این دلیل تشکیل گردید که پس از مبارزات انتخاباتی در عراق، همه نیروهای سیاسی درگیر به فکر روند سازماندهی دولت نبودند. گروه های سیاسی اهل سنت از قدرت محروم شدند. و آنها از مفکوره خلافت جهانی حمایت کردند».

ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
تروریست های داعش جانشین البغدادی را انتخاب کردند

احیای موسسات دولتی بسیار مهم است. مامیدوف نتیجه گیری میکند: « غیرمتمرکز بودن مناطق به این منجر خواهد شد که گروه های مختلف هرکدام با البغدادی خود در آنجا قواعد خود را جاری خواهند کرد. این خطر بوجودآمدن سازمان های تروریستی نو در قبال دارد. فقط متحدساختن کشور و همگرایی همه نیروها در پروسه های سیاسی می تواند از ظهور تندروان جدید جلوگیری کند».

«دولت اسلامی»* سازمان ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала