یک چالش دیگر؛ «درملوک» زنگ را جواب نمی‌دهد

© Photo / IEC AFG fbیک چالش دیگر؛ «درملوک» زنگ را جواب نمی‌دهد
یک چالش دیگر؛ «درملوک» زنگ را جواب نمی‌دهد
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سناتور ادعا دارد که شرکت درملوک تهیه کننده دستگاه‌های بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تماس ‌های کمیسیون انتخابات پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، انارکلی هنریار در نشست روزسه‌ شنبه (7 عقرب) مجلس سنا با استناد از برخی مسوولان کمیسیون انتخابات گفت که شرکت درملوک به تماس‌های تلفنی مسوولان کمیسیون انتخابات پاسخ نمی‌دهد.

خانم هنریار با انتقاد از کمیسیون انتخابات افزود که این کمیسیون در عقد قرارداد با شرکت درملوک مسوول است و باید در این زمینه پاسخ‌ بدهد.

او تاکید کرد که پیش از این کمیسیون انتخابات گفته بود که برای تهیه لوازم تخنیکی انتخاباتی الکترونیکی با یک شرکت بین‌المللی قرارداده کرده؛ اما این چگونه شرکت بین‌المللی است که به تماس‌های قراردادی‌اش پاسخ نمی‌دهد.

با این وجود، سناتوران در نشست امروز مجلس سنا از تعویق اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز انتقاد کردند و تاکید ورزیدند که این مساله خاطرات انتخابات‌های گذشته را زنده کرده و مردم افغانستان را نگران کرده است.

 

کمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک شده کمتر از دو میلیون است - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: آرای بایومتریک شده کمتر از دو میلیون است

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا بیان داشت که نتایج انتخابات ریاست جمهوری نباید بیشتر از 23 عقرب زمانی‌که کمیسیون انتخابات تعیین کرده، به تعویق افتد.

آقای ایزدیار تاکید کرد که در اعلام نتایج انتخابات باید شفافیت از سوی کمیسیون جدی در نظر گرفته شود تا افغانستان به ثبات سیاسی دست یابد.

او همچنین گفت که شرکت درملوک به عنوان طرف قرارداد کمیسیون انتخابات مسوولیت گرفته که از لحاظ تخنیکی با کمیسیون همکاری می‌کند و باید به این مسوولیت خود درست عمل کند.

اخیراً کمیسیون انتخابات گفته که شرکت درملوک در بررسی آرای تکراری و مشکوک در دستگاه‌های بایومتریک با این کمیسیون همکاری تخنیکی می‌کند و همین مساله سبب تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری شده است.

با این حال، این مساله، نگرانی‌ها از احتمال دستکاری آرای انتخابات به نفع و یا ضرر تکت‌های انتخاباتی را نیز به وجود آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала