اخراج نیروهای امارات متحده عربی از شهر عدن یمن

© AP Photo / Ryan Carterنظامیان اماراتی از شهر عدن یمن خارج شدند
نظامیان اماراتی از شهر عدن یمن خارج شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امارات متحده عربی با سپردن کنترول شهر عدن به نیروهای مسلح عربستان سعودی و یمن، از این شهر خارج شدند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های اماراتی امروز (چهارشنبه، ۳۰ اکتوبر) خبر داده اند که نیروهای امارات متحده عربی که در شهر بندری عدن در یمن مستقر بودند، "پس از ختم موفقانه ماموریت شان مبنی بر آزادی و ثبات عدن و سپردن کنترول به نیروهای سعودی و یمنی" به امارات متحده عربی برگشته اند.

توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان
یمن به ائتلاف سعودی اخطار داد

به تاریخ ۷ اگست سال جاری، در شهر عدن یمن درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای طرفدار حکومت و طرفداران شورای انتقالی جنوبی یمن، آغاز شد، مقامات یمنی امارات متحده عربی را به حمایت مالی و نظامی از این شورا متهم نمودند. جدایی‌طلبان که خواستار برکناری رئيس جمهور یمن بودند، توانستند کنترول بر ادارات دولتی، پایگاه‌های ارتش و کاخ ریاست جمهوری شدند. پس از چند روز با دخالت عربستان سعودی، طرفداران شورای جنوبی رسماً توافق کردند تا مواضع اشغال‌شده را ترک گفته و با مقامات حکومتی یمن مذاکره کنند.

در اواسط ماه اکتوبر گزارش شد که میان‌جی‌های سعودی توانسته اند در جریان مذاکرات غیرمستقیم با جوانب درگیر به پیشرفت قابل ملاحظه دست یابند.

براساس توافق طرفین، شورای انتقالی جنوبی یمن می‌تواند برخی از وزارت‌خانه‌ها در حکومت یمن را در بدل به سپردن فرماندهی واحدات نظامی به حکومت، بدست آورد.

در چوکات تلاش‌ها برای ختم رویارویی شدید طرفین، امارات متحده عربی در آغاز ماه جاری (اکتوبر) اخراج نیروهایش از شهر عدن را آغاز نموده و به تدریج کنترول را به عربستان سعودی که شمار نظامیانش در این شهر بندری را افزایش می‌دهد، سپرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала