پیش‌ بینی وضعیت بحرانی اقتصاد جهانی در ده سال آینده

CC0 / Pixabay / کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ری دالیو میلیاردر امریکایی می گوید، اقتصاد جهان در ده سال آینده وضعیت فوقالعاده بحرانی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل  از Bloomberg  ری دالیو میلیاردر مشهور امریکایی که مدیریت یک صندوق پوشش ریسک سرمایه‌گذاری بزرگ Bridgewater Associates در امریکا را بر عهده دارد هشدار داده است که  اقتصاد جهانی در ده سال آینده به دلیل ترکیبی غلط از سیاست های ناکارآمد پولی ، شکاف گسترده در بهزیستی انسان و تغییر اوضاع ، با شرایط بحرانی روبرو خواهد شد.

 به گفته وی، در دهه آینده، اقتصاد جهانی به احتمال زیاد از رکود اقتصادی جان سالم به در خواهد برد، که این امر با توجه به وضعیت بحرانی برای رفاه مردم خطرناک است. وی گفت این وضعیت همچنین به دلیل توسعه فناوری ای جدید، مثلا هوش مصنوعی در ارتباط است.

کسری بودجه ایالات متحده به یک تریلیون دالر رسید - اسپوتنیک افغانستان
کسری بودجه ایالات متحده به یک تریلیون دالر رسید

به گفته میلیاردر امریکایی، از یک سو چنین فناوری هایی باعث افزایش بهره‌وری در اقتصاد جهانی می شوند، اما از سوی دیگر منجر به شکاف گسترده در میزان دستمزدها و کمبود شغل می شوند.

 دالیو همچنین خاطرنشان کرد: "وقوع جنگ طبقاتی" در جامعه و تفاوت رویکردهای ایدئولوژیک اکنون منجر به درگیری بین سرمایه داری و سوسیالیسم می شود." به گفته میلیاردر ، این امر باعث تغییر نظم جهانی در سالهای آینده خواهد شد.

دالیو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شکاف طبقاتی در جامعه گفت: یا باید همه دست به دست هم دهیم یا با یکدیگر بجنگیم. فکر می‌کنم اگر شرایط تغییر نکند یک جنگ بزرگ بین طبقه ثروتمند و فقیر راه می‌افتد. مردم در امریکا دارای شرایط زندگی بسیار متفاوتی هستند و این سطح از اختلاف، ناعادلانه است.

 دالیو که ثروت وی توسط فوربس بیش از 19 میلیارد دالر برآورد شده پیش‌ازاین گفته بود، اگر رئیس‌جمهور بودم به خاطر نابرابری بالا در امریکا اعلام وضعیت اضطراری می‌کرد و کاستن از شکاف طبقاتی را یکی از اولویت‌های کشور اعلام می‌کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала