ترکیه اطلاعات مربوط به خریداری سو-35 را تکذیب کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه اطلاعات مربوط به خریداری سو-35 را تکذیب کرد
 ترکیه اطلاعات مربوط به  خریداری سو-35 را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه گزارش رسانه ها درباره برنامه خرید جنگنده های Su-35 روسی را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال هابلر، وزیر دفاع ترکیه در اظهار نظری، گزارش رسانه ها درباره برنامه خرید جنگنده های Su-35 از روسیه را تکذیب کرد.

روزنامه دیلی صباح ترکیه به نقل از منابع نظامی نوشت که روسیه و ترکیه در شرف دستیابی به یک توافق برای عرضه 36 جنگنده سوخو-35 هستند. در این گزارش آمده بود که در مورد مشارکت احتمالی ترکیه در تولید برخی از اجزای هواپیماهای جنگنده از جمله سلاح‌ها و مهمات دقیق نیز در مذاکرات بحث شده است.

اما وزیر دفاع ترکیه ضمن تکذیب این خبر گفت، ترکیه هنوز به خرید جنگنده های F-35 آمریکایی علاقه مند است.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه در دبیرخانه  صنعت دفاعی ترکیه گفت: پیش از این مذاکرات بین مسکو و آنکارا برای تهیه جنگنده های روسی ادامه دارد ، تاکنون هیچ قطعیتی در آنها وجود ندارد.

پیش از این واشنگتن بارها تهدید کرده بود که در صورت خریداری سیستم های راکتی S – 400 از روسیه  توسط ترکیه، انقره را از برنامه جنگنده های امریکایی حذف خواهد کرد.

شایان ذکر است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آغاز ماه سپتامبر از نمایشگاه هوایی ماکس-2019 به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بازدید کرد. گفتنی است که اردوغان به جنگنده‌های روسی سوخو-35 و سوخو-57 علاقمند است و این موضوع همچنین در جریان مذاکرات با رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز مورد بحث قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала