تهدیدات مرگبار جدید برای بشریت

© AP Photo / Vahid Salemi تهدیدات مرگبار جدید برای بشریت
 تهدیدات مرگبار جدید برای بشریت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گرم شدن کره زمین می تواند موجب تهدیدات مرگبار جدید برای زندگی بشریت گردد.

 

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه موناش در استرالیا به این نتیجه رسیدند که گرم شدن کره زمین به دلیل افزایش دمای هوا منجر به افزایش بیماری ها و شرایط تهدید کننده زندگی همراه با سوء تغذیه زندگی بشریت را تهدید می کند.

این مطلب در اعلامیه مطبوعاتی EurekAlert منشر شده است.

 محققان داده های مربوط به بستری روزانه بیماران از سال 2000 تا 2015 را مورد مطالعه قرار دادند، آنها در این تحقیق 80٪ از جمعیت برزیل و همچنین میانگین دمای روزانه را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس این تحقیق، در ازای هر درجه سانتیگراد اضافه حرارت در فصل گرم ، تعداد موارد مراجعه به بیمارستان ها به دلیل سوء تغذیه 2.5 درصد افزایش یافته است. این موضوع در خصوص افراد بالای 80 سال و بین 5 تا 19 سال قابل مشاهده است.

 هوای گرم به دلیل کاهش اشتها ، عدم تمایل به خرید غذا و طبخ غذا ، هضم نامناسب به دلیل تشدید بیماری های معده و روده و اختلال در ترشح هورمون می تواند به سوء تغذیه کمک کند.

هوای گرم می تواند به کاهش اشتها، عدم تمایل به خرید غذا و طبخ غذا، هضم نامناسب به دلیل تشدید بیماری های معده و روده و اختلال در ترشح هورمون منجر شده و در مصاب شدن به سوء تغذیه کمک کند.

تنها حدود 15 درصد بستری در بیمارستان ها به دلیل سوء تغذیه در نتیجه درجه حرارت بالای هوا بوده است.

دانشمندان تخمین می زنند که تغییرات آب و هوا مانع دسترسی مواد غذایی در سراسر جهان برای 3.2 درصد می شود  که در نتیجه منجر به مرگ حدود 30 هزار نفر به دلیل سوء تغذیه تا سال 2050 خواهد شد.

لازم به ذکر است که دانشگاه موناش یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در ملبورن استرالیا می باشد که در سال 1958 تاسیس و در سال 1961 افتتاح شد. موناش دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала