نشنال اینترست: حضور امریکا در افغانستان خشونت ها را کاهش نداد

© AP Photo / Rafiq Maqboolنشنال اینترست: حضور امریکا در افغانستان خشونت ها را کاهش نداد
نشنال اینترست: حضور امریکا در افغانستان خشونت ها را کاهش نداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه امریکایی نوشت که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بخشی از دلیل خشونت‌ها در این کشور است در حالی که گروه‌های مخالف نیز تهدید مستقیمی برای امنیت امریکا محسوب نمی‌شوند.

 به گزارش اسپوتنیک نشریه امریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای نوشت:خروج نیروهای امریکایی از افغانستان منجر به حل صلح‌آمیز بحران افغانستان نخواهد شد، اما حفظ نیروها نیز صلح را در افغانستان به ارمغان نمی‌آورد.

این نشریه در ادامه با بیان این مطلب نوشت که حضور نیروهای امریکایی در افغانستان بخشی از دلیل دامن زدن به خشونت‌ها است زیرا نیروهای امریکایی به عنوان یک نیروی اشغالگر خارجی سبب ایجاد تنفر میان مردم افغانستان می‌شود.

این رسانه می‌افزاید که شمار نظامیان این کشور برای فرونشاندن خشونت‌ها در افغانستان کافی نیست و برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات مبارزه با تروریسم باید نسبت نیروها به جمعیت 20 نیرو به ازای هر هزار نفر باشد.

در ادامه نیز با اشاره به اهمیت حضور نظامی امریکا در افغانستان آمده که این جنگ برای امنیت امریکا و بقای این کشور حائز اهمیت نیست.

نشنال اینترست می‌افزاید که برای امنیت امریکا مهم نیست دولتی در افغانستان باشد که روابط دوستانه‌ای با واشنگتن داشته باشد بلکه نباید بطور مستقیم از این کشور امریکا مورد تهدید واقع شود.

پیش از این نیز «اندیشکده کاتو» گزارش داده بود که جنگ امریکا علیه تروریسم در خارج از مرزهای این کشور امنیت مردم امریکا را افزایش نداده اما پس از آن شمار تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی افزایش چشمگیری یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала