حمایت عبدالله از مبادلۀ زندانیان با طالبان

عضو شوید
رئیس اجرائیه کشور، داکتر عبدالله عبدالله می گوید اگر مبادله زندانیان با طالبان، اگر افغانستان به صلح برساند، حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی می گوید که مبادله زندانیان در صورتی به نفع کشور است که بتواند به افغانستان صلح بیارود.

عبدالله: ما به حضور نظامی امریکا نیاز داریم - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: ما به حضور نظامی امریکا نیاز داریم

اشاره رئیس اجرائیه، به مبادله دو استاد دانشگاه «امریکایی – افغانستان» است که در بند طالبان استند.

عبدالله عبدالله در این باره گفت: وقتی‌که ما می‌خواهیم به صلح برسیم، آرزوی ما این است که یک روزی ما هیچ زندانی سیاسی نداشته باشیم و اگر ما بندی‌هایی داریم و به نزد طرف مقابل ما است و بندی‌هایی در این‌جا هستند در مورد رهایی شان کار صورت بگیرد و این کار البته ما را کمک کند به رسیدن به صلح در کشور.

منبع نزدیک به طالبان می گوید، که گروه در بدل آزاد سازی این دو استاد، خواهان رهایی انس حقانی، برادر رهبر شبکه حقانی، رشید عمری، برادر نبی عمری از اعضای دفتر طالبان، برخی از فرماندهان و الیان این گروه که در حدود 80 نفر می شوند، شده اند.

وحید مژده، فعال سیاسی در این باره گفت: در لیستی که طالبان به آقای خلیل‌زاد سپرده‌اند در آن افراد مهم طالبان استند در کنار آقای عبدالرشید عمری و انس حقانی، فرماندهان سابق طالبان و والیان سابق طالبان نیز هستند.

این دو استاد که شهروندان امریکا و استرالیا هستند، در سال 2016 از سوی تفنگداران در کابل ربوده شدند.

از سویی دیگر، اتحادیه حقوق دانان کشور می گوید که فرمان رهایی زندانیان طالب و دیگر گروه باید از سوی رئیس جمهور کشور صادر شود.

 زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان، بخاطر چگونه رهایی استادان دانشگاه امریکایی به کابل آمده بود. منابع در کاخ ریاست جمهوری افغانستان می پذیرند که رئیس جمهور غنی با خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا، دیداری داشته است. اما در این باره جزئیاتی ارایه نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала