خواست جدید جنرال دوستم از مردم جوزجان

© Photo / FVP Afghanistanخواست جدید جنرال دوستم از مردم جوزجان
خواست جدید جنرال دوستم از مردم جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی حملۀ‌ سه‌شنبه شب طالبان بر یک پاسگاۀ ارتش در ولسوالی آقچۀ ولایت جوزجان، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست‌ رئیس‌جمهور به این ولسوالی رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کاروان موترهای جنرال عبدالرشید دوستم، در نزدیکی دروازۀ ورودی ولسوالی آقچه از سوی طالبان آماج قرار گرفتند.

جنرال دوستم، در دیدار با شماری از باشنده‌گان ولسوالی آقچه، از آنان خواست که در برابر طالبان بایستند.

آقای دوستم گفت: «کمر را بسته کنید، بالاحصار را بلد استید و خانه به خانۀ منگجیک را هم می‌شناسید و کوچه به کوچۀ جنگلگ را هم. ما در پهلوی سربازان خود ایستاد می‌شویم. ایستاد شده‌ایم؛ حرکت می‌کنیم به‌سوی فاریاب، حرکت می‌کنیم به‌سوی سرپل هم؛ در سه ماه آثار شان را نمی‌گذارم».

سه‌شنبه شب، طالبان بر یک پاسگاۀ ارتش در روستای بالاحصار ولسوالی آقچه ولایت جوزجان حمله کردند که در نتیجۀ این حمله 22 تن از نیروهای دولتی جان باختند و شماری نیز زخم برداشته‌اند.

امر الدین دانشجو، یک عضو شورای ولایتی جوزجان می‌گوید که از یک هفته بدینسو است که ولسوالی مردیان ولایت جوزجان در محاصرۀ طالبان قرار دارد و ولسوالی‌های آقچه، فیض‌آباد، قرقین، منگجیک و خانقا نیز در تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

در روزهای پسین، فعالیت‌های طالبان در شش ولسوالی ولایت جوزجان افزایش یافته‌اند. به تازه‌گی، طالبان بخش‌هایی از جاده‌یی را که ولسوالی آقچه را به شاهراه بلخ-جوزجان پیوند می‌دهد، انفجار داده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخن‌گوی والی جوزجان نیز درگیری‌ها را در این ولایت تأیید می‌کند: «در طی سه روز گذشته، جنگ و درگیری‌ها در ولسوالی‌های مردیان، آقچه، فیض‌آباد، خانقاه، منگجیک و ولسوالی درزآب شدیدآ جریان داشت که در نتیجۀ این جنگ و درگیری‌ها 25 تن از مخالفان مسلح کشته و پانزده تن آنان شدیدأ زخم برداشته‌اند».

منابعی به طلوع‌نیوز می‌گویند که پنج تن از نیروهای ارتش در بالاحصار ولسوالی آقچه ولایت جوزجان به طالبان پیوسته‌‌اند. اما با تلاش زیاد دیدگاۀ مسئوولان ارتش در شمال‌کشور را در این باره به دست آورده نتوانستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала