دارملوک 47 هزار رای خلاف معیار را شناسایی کرد

© Photo / IEC AFG fbدارملوک 47 هزار رای خلاف معیار را شناسایی کرد
دارملوک 47 هزار رای خلاف معیار را شناسایی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که دارملوک رای‌های تقلبی را شناسایی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات امروز 31 اکتوبر طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده اند که شرکت دارملوک به تعداد چهل و هفت هزار رای دهنده که تصاویر مشابه، عکس پایین سن قانونی برای رای دهی و غیر معیاری داشتند شناسایی کرده است.
در عین حال مولانا عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که قرار بود شرکت درمالوک الی 10 شب گذشته تاریخ 30 اکتوبر بحث تصفیه آرای خلاف معیار را با کمیسیون شریک سازد، اما صرف حدود 47 هزار QR Code خلاف معیار که در مورد عکس تکراری، عکس از روی عکس، عکس زیر سن قانونی، عکس خلاف معیار با ما در میان گذاشته است.
عبدالله افزود: "آرای خلاف معیارات دیگر مانند شصت تکراری، استعمال آرای خارج از زمان رأی دهی (قبل از ۷صبح و بعد از ۵عصر) و مشابه آن تا ختم امروز 31 اکتوبر منتظر استیم برسد تا اقدامات بعدی صورت گیرد."

لوی سارنوالی متهمان قضیه شکستن قفل دیتاسنتر کمیسیون انتخابات را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
لوی سارنوالی متهمان قضیه شکستن قفل "دیتاسنتر" کمیسیون انتخابات را نام برد

از سوی هم گزارش داده شده است قرار است بعد از ختم این روند، تیم‌های کاری که به ولایات سفر کنند تا قضایا و نتایجی را بررسی نمایند که توسط کمیسیون های انتخاباتی و گزارش کمپنی قراردادی شرکت (دارملوک) در مورد معلومات بایومتریکی رأی‌دهندگان، خلاف قانون و طرزالعمل های انتخاباتی شناسایی شده است. در نهایت بعد از مرحلۀ تفتیش و بازشماری نتایج شفاف داخل سیستم مرکزی کمیسیون شده، بعد از جمع بندی اعلان میگردد.
چالش های فنی در کمیسیون مستقل انتخابات، و کندی کار شرکت درملوگ باعث شده است که اعلام نتایج همیشه به تاخیر بیافتد.
اعلام نتیجه‌ی ابتدایی از ۲۷میزان به بیست وسوم عقرب به تاخیر افتاد.
نگرانی ‌های وجود دارد که اگر این شرکت در کارش تاخیر کند، اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات در 23 عقرب امکان پذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала